دوشنبه , 17 اردیبهشت 1403

۶۰ درصد درآمد حاصل از زکات صرف کمک به محرومان می شود

به گزارش ایرنا ، مرتضی بختیاری شامگاه پنجشنبه در نشست شورای زکات استان خوزستان در دفتر نمایندگی ولی فقیه در اهواز، اظهار داشت: در راستای کمک به محرومان از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد؛ در استان خوزستان تاکنون برنامه های خوبی برای حمایت از محرومان صورت گرفته اما همچنان باید در این زمینه تلاش شود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب تا اندازه‌ای در خصوص همکاری ها در امر زکات گله‌مند بودند لذا باید تلاش کنیم در این زمینه اقدامات بیشتری صورت گیرد تا رهبر معظم انقلاب نیز رضایت کامل داشته باشند. 

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور ادامه داد: اکنون بر اساس مصوبه شورای زکات اقدامات خوبی صورت گرفته و بیش از ۶۰ درصد در آمد حاصل از زکات به سفره محرومان تعلق گرفته است.

وی تصریح کرد: بر اساس تفاهم‌نامه بین کمیته امداد و سازمان تبلیغات اسلامی قرار است در زمینه ترویج فرهنگ زکات پنج هزار طلبه کمیته امداد را یاری کنند تا بتوانیم فعالیت‌های بیشتری در زمینه دریافت زکات داشته باشیم.

بختیاری اظهار داشت: تاکنون حضور مردم در پرداخت زکات موثر بوده و نمایندگان ولی فقیه در استان های مختلف تلاش های خوبی برای افزایش پرداخت زکات داشته اند.

وی با اشاره به محرومیت های استان خوزستان از جمله شهرستان اندیکا گفت: در زلزله اندیکا یک هزار واحد مسکونی آسیب دید که باید بازسازی شود همچنین از این تعداد ۵۸۱ واحد مسکونی متعلق به مددجویان کمیته امداد است که تخریب شده و نیاز به بازسازی دارند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: خوزستان با وجود شهدایی که تقدیم انقلاب کرده باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. 

وی تصریح کرد: اگر کار تبلیغاتی خوبی صورت گیرد و امر زکات  نهادینه شود، سالانه بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال زکات جمع آوری می شود که با این رقم می توان مشکلات معیشتی و درمان نیازمندان را برطرف کرد.

بختیاری یادآور شد : نشست شورای زکات در خوزستان از معدود جلساتی است که استاندار در آن شرکت می‌کند چرا که در سایر استان ها نمایندگانی از سوی استاندار حضور می یابند که این امر شایسته تقدیر است.

همچنین مدیرکل امور اجرایی زکات کشور گفت: امروز نشستی با روسای ادارات و مسئولان زکات استان خوزستان برگزار شد که در آن ظرفیت ها و آسیب های استان مورد توجه قرار گرفت .

حجت الاسلام محمد طاها مهری افزود: خوزستان ظرفیت های بالایی در این بخش دارد اما مشکلات و محرومیت های آن نیز کم نیست.

وی بیان کرد: باید از ظرفیت صدا و سیما ،جهاد کشاورزی و حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهادکشاورزی همچنین روحانیون و ائمه جمعه بیشتر استفاده کنیم تا بتوانیم پرداخت زکات را در این استان افزایش دهیم. 

در حاشیه نشست شورای زکات خوزستان طرح پرداخت صدقات و کمک های مردمی از طریق کد کیو آر (QR) رونمایی شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور سه شنبه وارد خوزستان شد و در برنامه‌های متعددی از جمله بازدید از طرح راهبری شغلی شادگان، افتتاح واحد مسکونی بندر امام، مراسم کلنگ زنی اولین شهرک صنعتی امداد ماهشهر،افتتاح ساختمان اداری کارون،بازدید از مناطق زلزله زده و منازل مددجویان در شهرستان اندیکا و نشست شورای زکات خوزستان شرکت کرد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …