پنجشنبه , 30 فروردین 1403

ایجاد ۶ هزار و۵۰۰ فرصت شغلی در فردیس

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فردیس استان البرز گفت: امسال طبق برنامه ریزی ۶ هزارو۵۰۰ فرصت شغلی برای جویندگان کار در این شهرستان ایجاد می‌شود.

ایجاد ۶ هزار و۵۰۰ فرصت شغلی در فردیسبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، بهنام بهداروند، افزود: سال گذشته چهار هزار و ۵۰۰ نفر سهمیه اشتغال فردیس بود که محقق شده است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فردیس به آمارو ارقام رسیدگی به شکایات کارگر کارفرمایی، تعاونی‌ها و هم چنین برقراری بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد، گفت: تعداد پرونده‌های تشکیل شده برای دعاوی حوزه کارگری و کارفرمایی در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹، ۲۵ درصد رشد داشته و به یک هزار و ۶۰۵ مورد رسیده است.

او ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی و کاهش فعالیت‌های اداری و دورکاری، انتظار می‌رفت میزان فرایند رسیدگی به شکایات کاهنده شود لیکن با همت و تلاش وکوشش همکاران اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فردیس از اطاله رسیدگی پروند‌های کارگری جلوگیری به عمل آمد.

بهداروند گفت: تعداد کل تعاونی‌ها در شهرستان ۱۵۲ مورد است که ۲۶ مورد از آن‌ها فعال هستند و تولیدی‌ها بیشترین سهم از تعاونی‌ها را دارا هستند و مابقی هم به دلیل عدم برگزاری مجمع، فعالیت اقتصادی و صورت‌های مالی فعال نیستند.

به گفته رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان فردیس: ۲۰ هزار واحد صنفی در این شهرستان وجود دارد که قابل توجه و رسیدگی به مشکلات کارگری صنوف در اولویت و اهمیت این اداره قرار دارد.

بهداورند افزود: تعداد فزاینده شناسایی اتباع بیگانه و جایگزینی اتباع ایرانی شهرستان فردیس که جریمه‌ی وصولی حدود ۲۴۵ تومان میلیون برای تخطی گران بکارگیری اتباع غیر مجاز و عدم استفاده از نیروی داخلی این شهرستان داشته است که بالاترین امار استان البرز را به خود اختصاص داده است.

او به ۲ هزار و ۱۱۱ مورد خدمت حوزه مقرری بگیران بیمه بیکاری اشاره کرد، گفت: با این تعداد افرادی که موقت بیکار می‌شوند از مخاطرات معیشتی حفاظت می‌شوند.

شهرستان ۷۰۰ هزار نفری فردیس در جنوب کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …