پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

بسته شدن پرونده تاکسی پیکان‌ها تا شهریور سال آینده

معاون سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج گفت: امیدواریم تا پایان تابستان سال آینده هیچ تاکسی پیکانی در سطح شهر تردد نداشته باشد.

بسته شدن پرونده تاکسی پیکان‌ها تا شهریور سال آیندهبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، امیر عطائی نیا با اشاره به این که در حال حاضر حدود ۱۳ هزار تاکسی در ۱۰۰ خط مصوب کلانشهر کرج فعالیت دارند، گفت: طبق استاندارد‌های قانون هوای پاک، نیمی از این تاکسی‌های کرج فرسوده هستند.

معاون سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج با اشاره به مسدود بودن سایت سراسری پرداخت تسهیلات نوسازی ناوگان اضافه کرد: این سایت از سال ۹۶ از دسترس خارج شده و درهیچ‌ یک از کلان‌شهر‌های کشور امکان ثبت‌نام برای دریافت تسهیلات وجود ندارد.

این سایت قبلاً از سوی ستاد هدفمندی یارانه‌ها  قابل‌دسترس بود و رانندگان تاکسی در کل کشور می‌توانستند با ثبت‌نام در آن نسبت به دریافت تسهیلات نوسازی خودروی خود با شرایط مختلف اقدام کنند.

او افزود: رانندگانی که از طریق این سایت موفق به دریافت تسهیلات می‌شدند، کل مبلغ خرید تاکسی نو را در قالب وام دریافت می‌کردند.

عطائی نیا با بیان اینکه شهرداری کرج در این شرایط با ارائه تسهیلات ویژه نسبت به حل مشکل رانندگانی که تاکسی فرسوده دارند، اقدام کرده، گفت: بر این اساس رانندگانی که تاکسی سال ۷۳ به بالا دارند می‌توانند برای دریافت این وام اقدام کنند.

معاون سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج اضافه کرد: البته اولویت برای پرداخت این وام تاکسی‌های پیکان هستند که تا کنون ۵۰ وام ۶۰ میلیون تومانی با سود چهار درصد به آن‌ها پرداخت شده است.

او با بیان این که امکان پرداخت ۵۰۰ وام ۶۰ میلیون تومانی به رانندگان تاکسی پیکان فراهم شده، گفت: امیدواریم تا پایان تابستان سال آینده هیچ تاکسی پیکانی در سطح شهر تردد نداشته باشد.

عطایی نیا اضافه کرد: در نظر داریم تا پایان بهار آینده هر دو ماه، ۵۰ راننده تاکسی پیکان را برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی کنیم.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر تمام تاکسی‌های پیکان فعال نیست، گفت: تمهیداتی صورت گرفته تا این وام به تاکسی‌های پیکان غیرفعال هم داده شود تا به این بهانه زمینه اشتغال عده‌ای فراهم شود.

به گفته معاون سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج در تلاشیم شرایط معرفی ضامن را هم برای متقاضیان ساده‌تر کنیم تا امکان پرداخت وام به تعداد بیشتری فراهم شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …