جمعه , 14 اردیبهشت 1403

پیشانی بند “یا زهرا س” با قرآن؛‌ آینه و دودِ اسپند

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار وشهادت ایرنا ،‌ رزمندگان و شهدا با با توسل به حضرت فاطمه زهرا (س) در طول دوران هشت ساله  دفاع مقدس ،‌با اخلاص، نیت پاک، حال و هوای معنوی موجب می‌شدند تا حماسه‌های بزرگی خلق شود.  خواندن نماز شب، راز و نیاز با خداوند متعال از جلوه‌های فاطمی دوران دفاع مقدس بود که شهیدان گرانقدرو رزمندگان در عملیات‌های مختلف با تاسی از ام الشهدا(س) حضرت فاطمه سلام الله علیها لحظه‌هایی لبریز از یاد خداوند متعال داشتند.

 هرجا که عملیات سخت و پیچیده می‌شد رزمندگان با توسل به حضرت زهرا(س) در این عملیات‌ها شرکت می‌کردند.

پیشانی بند "یا زهرا س" با قرآن؛‌ آینه و دودِ اسپند

جانفشانی با نام و یاد حضرت زهرا سلام الله علیها

این در حالی بود که رزمندگان اسلام در عملیاتهای متفاوتی با ایثار و جانفشانی با نام و یاد حضرت زهرا سلام الله علیها مقابل پیشروی حزب بعث عراق با حمایت همه جانبه استکبار جهانی و قدرتهای منطقه ای ایستادگی کردند و درس ایثار و مقاومت را به ما آموختند و امنیت امروز ایران اسلامی و توسعه کشور مرهون فداکاری ها و گذشت این شهیدان است.

پیشانی بند "یا زهرا س" با قرآن؛‌ آینه و دودِ اسپند

عملیات هایی از جمله عملیات غرور آفرین کربلای ۵ در ایام سالروز شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها به وقوع پیوست و بسیاری از شهیدان با نام یا زهرا (س) ، صفوف دشمن را تار و مار کردند و پیروزی های شیرینی را تقدیم مردم عزیز ایران و حضرت امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی کردند.

بسیاری از یگانهای رزمی در بسیج ، سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران، با برپا کردن بساط عزاداری در این ایام، بر مظلومیت حضرت زهرا س گریستند و علم و بیرق های سیاه برسر در سنگرها و چادرهای خود در مناطق عملیاتی نصب کردند.

 نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس با تاسی گرفتن از حضرت زهرای مرضیه(س)

پیشانی بند "یا زهرا س" با قرآن؛‌ آینه و دودِ اسپند

زنان مسلمان ایرانی با الهام از تعالیم اسلامی و سیره بزرگ بانوی عالم اسلام حضرت صدیقه طاهره(س) با شجاعت و شهامت وصف ناشدنی، در صحنه های مختلفی حتی در میدانهای رزم حضور یافته و در زیرپرچم ولایت و دفاع از اسلام ناب محمدی ایستادگی کردند.

 به بهانه سالروز شهادت دخت رسول گرامی اسلام حضرت فاطمه سلام الله علیها یادی می کنیم از شهیدانی که به نوعی زندگی و شهادت آنها با شهادت حضرت زهرا س ارتباط دارد.

گمنام باقی ماند بدون مزار

پیشانی بند "یا زهرا س" با قرآن؛‌ آینه و دودِ اسپند

سردار شهید علی قوچانی  فرمانده تیپ یکم لشکر ۱۴ امام حسین (ع) متولد سال  ۱۳۴۲  در شهر اراک که در عملیات والفجر ۸ در سه راه ام القصر جاوید الاثر شد ، شهید که شد پیکر رشیدش در منطقه عملیات یماند و شهید حاج حسین خرازی رزمنده ها رو فرستاد تا دنبالش بگردند . دوستانش رفتند به محل عملیات همه جا را آب گرفته بود . هر چی گشتند اثری از علی نبود خبرش رو که به حاجی دادند باورش نمی شد. ، فایده نداشت بدنش ماند در غریبی. علی دو سال قبل از شهادت در قبرسان بقیع متوسل شده بود به بانوی مدینه . خواسته بود شهید که شد بی مزار بماند شبیه حضرت زهرا ، علی حاجتش رو گرفته بود ، همان طور که می خواست گمنام باقی ماند و بدون مزار ..

گریه برای مظلومیت حضرت زهرا (س)

شهید علی آقا ماهانی فرمانده واحد مخابرات لشکر ۴۱ ثارالله کرمان متولد سال ۱۳۳۶  در  شهر کرمان که  ۱۳۶۲/۵/۸ در عملیات والفجر۳ جاوید الاثر شد و پیکرش در سال ۱۳۷۶ بازگشت و در گلزار شهدای کرمان تدفین شد.

پیشانی بند "یا زهرا س" با قرآن؛‌ آینه و دودِ اسپند

آنقدر با اسم حضرت زهرا س انس گرفته بود که اگه توی بهترین لحظه های زندگیش از حضرت فاطمه (س)می گفتی شروع می کرد به اشک ریختن،در منزل مجلس روضه می گرفت و از حضرت زهرا (س) می خواند و گریه می کرد ، همه سوال می کردند علی چرا اینقدر گریه میکنی؟ می گفت:  برای مظلومیت حضرت زهرا (س)، شما هم وقتی من شهید شدم ، بیایید سر مزارم و روضه حضرت زهرا را بخوانید.

زندگیش گره خورده بود به حضرت زهرا (س)

سردار شهید حاج عباس کریمی فرمانده لشکر ۲۷ محمّد رسول الله  متولد سال ۱۳۳۶ شهرستان قهرود کاشان که در تاریخ ۱۳۶۳/۱۲/۲۴ در عملیات بدر در منطقه عملیاتی شرق دجله به شهادت رسید و در بهشت زهرا (س) قطعه ۲۴ ردیف ۷۵ شماره ۲۳ تدفین شد.

پیشانی بند "یا زهرا س" با قرآن؛‌ آینه و دودِ اسپند

داوود فرزند حاج عباس داشت به دنیا می آمد در اندیمشک و دزفول دنبال بیمارستان می گشتند. پرس و جوکه کردند، گفتند تنها یه بیمارستان مناسب توی این منطقه است به نام بیمارستان حضرت زهرا(س) ،
تا حاجی اسم بی بی زهرا س رو شنید طوری گفت یــا زهـرا که فکر کردیم اتفاقی افتاده ، ولی خودش گفت:  اسم همسرم زهراست ، توی عملیات فتح المبین مجروح شدم با رمز یا زهرا(س) ، حالا هم که تولد فرزندم تو بیمارستان حضرت زهراست . 

حاجی راست می گفت ، همه زندگیش گره خورده بود به حضرت زهرا (س) ، پیکرش هم شد مهمون همیشگی بهشت زهرا (س) . یا زهرا

روز قیامت شهادت بدهید من برای حضرت زهرا (س) گریه کردم

شهید محمد جعفر نصر اصفهانی متولد ۱۳۳۹/۰۶/۱۰ شهر  اصفهان که در پنجوین عراق شیمایی و در تاریخ ۱۳۷۵/۸/۱۹ به شهادت رسید و در گلستان شهدای اصفهان تدفین گردید.
پیشانی بند "یا زهرا س" با قرآن؛‌ آینه و دودِ اسپند
یه روز قبل از عملیات بیت المقدس رفته بود برای غسل شهادت. وقتی برگشت از جنگ و جبهه گفت . موقع رفتن با اصرار راضی شد همرزمان او را برسانند به مقر تا سوار ماشین شدگفت یکی 
روضه حضرت زهرا بخواند ، یکی از دوستانش شروع کرد به خواندن ، توی ماشین حال قشنگی پیداکرده بود . انگار توی مجلس روضه حسابی نشسته . طوری گریه می کرد که شونه هاش تکون می خورد .
صورتش خیس شده بود . وقتی رسید، به همرزمان گفت اگه من شهید شدم تو روز قیامت شهادت بدهید من برای حضرت زهرا (س) گریه کردم.

روحشان شاد ویادشان گرامی باد

از رضا رضایی مجد

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …