شنبه , 1 اردیبهشت 1403

فراخوان اولین جشنواره ملی نقالی درالبرز منتشر شد

هادی آشتیانی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ، آداب و سنن ایرانی-اسلامی و انتقال مفاهیم تربیتی  همراه با معرفی سیرۀ علوی از طریق کتاب و کتابخوانی و هر نقالی و از سوی دیگر  کشف و پرورش استعدادهای نهفته کودکان و نوجوانان در زمینه روایتگری و نقالی و تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان به یادگیری، محفل ادبی کودک و نوجوان قاصدک اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز اقدام به برگزاری اولین جشنواره ملی نقالی کتابخانه‌های عمومی می نماید.

وی با بیان اینکه این جشنواره در ۲ بخش نقالی سیرۀ علوی و نقالی آزاد در ۲ گروه سنی کودک و نوجوان برگزار می‌شود اظهار داشت:  محتوای آثار ارسالی در بخش نقالی علوی مرتبط با سیره علوی، بویژه واقعه غدیر و نقالی آزاد نیز می‌تواند برگرفته از متون کهن فارسی به ویژه شاهنامۀ حکیم ابوالقاسم فردوسی و یا موضوعات معاصر مانند دفاع مقدس  باشد.

آشتیانی گفت: نخستین جشنواره ملی نقالی کتابخانه ای در ۲ رده سنی کودکان چهار تا ۹ سال و نوجوانان ۱۰ تا ۱۴ سال از هفتم مرداد همزمان با عید سعید غدیر خم آغاز و تا سی و یکم شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد:  علاقه‌مندان به شرکت در اولین جشنواره نقالی کتابخانه‌های عمومی تا ۳۱ شهریورماه فرصت دارند تا آثار خود را به شماره واتساپ ۰۹۱۷۹۷۴۵۰۵۷ ارسال نمایند.

۶۹ باب کتابخانه شهری، روستایی و مشارکتی در این استان فعال است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …