دوشنبه , 17 اردیبهشت 1403

۱۰ میلیون دست لباس ضد کرونا برای کادر پزشکی در البرز تولید شد

محمد رضا محمدی روز  چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  اظهار داشت : این تعداد لباس ضد کرونا طی ۲ ماه اخیر برای محافظت از  پزشکان، پرستاران و بیماران کشور در استان البرز تولید شده است.

وی به نقش فعال تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی البرز در کنترل و مهار کرونا گفت: واحدهای تولیدی  استان  البرز  اکنون به طور شبانه روزی درحال  تولید مواد اولیه محصولات بهداشتی از قبیل ماسک و پدهای الکلی جراحی هستند.

محمدی با اشاره به کیفیت بالای محصولات تولیدی  بهداشتی شرکت های استان البرز افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون ، شرکت های  تولید محصولات بهداشتی شهرک صنعتی اشتهارد با استفاده از لمینیت لایه قابل تنفس و نفوذ ناپذیر از ویروس کرونا موفق شدند مواد اولیه با بهترین کیفیت را در اختیار شرکت های بزرگ تولید کننده البسه قرار دهند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز به حضور فعال واحدهای صنعتی و تولیدی البرز در بازار صادرات اشاره کرد و گفت: اکنون  کشورهای ترکیه، عراق، امارات متحده عربی، آذربایجان، ارمنستان، قرقیزستان و ترکمنستان از جمله مشتریان دایمی شرکت های ایرانی تولید کننده منسوجات استان محسوب می شوند.

محمدی اظهار داشت: حضور فعال صنایع ما در بازار صادرات کشورهای اشاره شده در شرایطی است که با مشکلات ناشی از  تحریم های یک جانبه در زمینه  تولید مواجه هستیم. 

وی افزود: این مشکلات به ویژه درحوزه های حمل ونقل، واردات و به روزرسانی تجهیزات علاوه بر هزینه های مازاد منجر به اتلاف وقت نیز شده است.

محمدی در ادامه این گفت و گو به عملکرد در قابل توجه چهار واحد فعال البرز  درحوزه تولید چرم مصنوعی اشاره کرد و گفت: حجم تولید سالانه این واحدها به ۱۵ میلیون مترمربع رسیده است.

وی افزود: در مجموع ۳۷ واحد تولیدی چرم در سطح کشور مشغول فعالیت هستند که از این میان همواره واحدهای البرزی در زمینه تولید و صادرات محصولات چرمی شاخص و پیشتاز بوده اند.

 این مسوول گفت: تولید مواد اولیه کیف، کفش، خودرو سازی، لوازم تزئینی، مبلمان اداری و خانگی مورد نیاز صنایع مرتبط از جمله اهم تولیدات واحدهای تولید چرم مصنوعی استان البرز است.

وی با تاکید بر لزوم اشتغال زایی و رونق اقتصادی در جامعه گفت: اکنون در سراسر کشور حدود ۴ هزار نفر و در استان البرز بالغ بر ۳۵۰ نفر در واحدهای تولیدی چرم مصنوعی مشغول فعالیت هستند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز با تاکید بر ضرورت تقویت تعامل صنعت و دانشگاه افزود: مراودات علمی و عملی و نیز ارتباط سازنده با نهادهای آکادمیک کشور از جمله دانشگاه های صنعتی شریف، پلی تکنیک و دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه کارآموزی بستر مناسبی را در مسیر تربیت نیروی کار مجرب مهیا خواهد کرد. 

محمدی نقش اتاق بازرگانی البرز در تقویت حوزه های تولیدی و صنعتی را بسیار اثربخش توصیف کرد و گفت: ما همواره به عنوان پارلمان بخش خصوصی پیگیر مطالبات صنعتگران و فعالان اقتصادی هستیم.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی البرز با تاکید بر این مهم که چرخ صنعت نباید از حرکت بایستد گفت:  پیرو منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات معظم له بر اهمیت توانمندسازی، فعالان اقتصادی وظیفه می دانند در هر شرایطی در مسیر پیشبرد رونق و شکوفایی اقتصاد جامعه تلاش وافری داشته باشند.

 استان البرز دارای سه هزارو ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …