یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

دانش آموزان البرز اردوی راهیان نور را مجازی تجربه می کنند

علی حجرگشت روز چهارشنبه درگفت و گو با ایرنا اظهارداشت: شیوع ویروس کرونا مانع سفرحقیقی به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس شد اما با ابتکاری نو از سال گذشته بستراعزام دانش آموزان درقالب راهیان نور با مشارکت سپاه و آموزش و پرورش به شکل مجازی فراهم آمد.

وی بیان داشت: سفر راهیان نور یک فرصت تربیتی است که هرساله برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با دفاع مقدس به اجرا درمی آید.

وی خاطرنشان کرد: راهیان نور همانند یک گنجینه است که باید ازآن استفاده کرد.

حجرگشت با اشاره به اینکه مخاطب ما همه دانش آموزان متوسطه دوم با اولویت پایه دهم به عنوان بخشی از درس آمادگی دفاعی است، تصریح کرد: همه دانش آموزان مقاطع مختلف استان البرز به همراه خانواده می توانند دراردوی راهیان نورمجازی حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: تاریخ جنگ بخش مهمی از تمدن عظیم انقلاب اسلامی است و اگر دلاورمردی های رزمندگان در طول جنگ تحمیلی و ایثارگری شهیدان نبود، نظام جمهوری اسلامی نبود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش البرز با بیان اینکه راهیان نور یکی ازبزرگترین عملیات های فرهنگی کشوراست که می تواند فرهنگ دفاع مقدس را در میان نسل ها نهادینه سازی کند،یادآورشد: راهیان نور باعث شده که نوجوانان و جوانان با سیره و راه شهدا آشنا شوند.

وی تاکید کرد: دانش آموزان در این سفر معنوی – مجازی از مناطق عملیاتی همانند شلمچه، طلائیه، فکه، پادگان دوکوهه، فتح المبین، اروندکنار، هویزه، مسجد جامع خرمشهر، چذابه، دهلاویه  بازدید می کنند.

استان البرز ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …