پنجشنبه , 9 فروردین 1403

تولید ۳۱ هزار محتوای آموزشی برای دانش آموزان دبستانی البرز

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش ابتدایی البرز گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون ۳۱ هزار محتوای آموزشی برای دانش آموزان ابتدایی این استان با رویکرد کیفی تولید شده است.

تولید ۳۱ هزار محتوای آموزشی برای دانش آموزان دبستانی البرزبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ یونس جاویدنسب گفت: با شیوع ویروس کرونا و تداوم آن به همت آموزگاران در پایه های اول تا ششم ابتدایی و کارشناسان حوزه معاونت ابتدایی استان البرز این تعداد محتوای آموزشی تولید و در شبکه شاد بارگذاری شده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش ابتدایی البرز گفت: با توجه به اهمیت دوره دبستان، تداوم آموزش ها از طریق آموزش حضوری و فضای مجازی به صورت گسترده در استان البرز ادامه دارد.

او افزود: این محتواهای آموزشی با رعایت اصول یادگیری و براساس شیوه آموزش دیداری – شنیداری برای دانش آموزان پایه دوره ابتدایی در البرز تهیه شده است.

جاوید نسب گفت: با تولید محتواهای الکترونیکی و با بهره گیری از بسترهای ایمنی مجاز، فرآیند یاددهی و یادگیری دانش آموزان استان در دوران آموزش غیر حضوری پیگیری شد.

وی اضافه کرد: محتواها ی آموزشی، درس نامه ها و بسته های آموزشی با همکاری سرگروه های آموزش ابتدایی استان، نواحی و مناطق تابعه انجام و برای دانش آموزان شش پایه تحصیلی تولید و تهیه شده است.

وی با بیان اینکه محتوای آموزشی تولید شده براساس بودجه بندی کتاب های درسی دوره ابتدایی است، افزود: این برنامه آموزشی با حضور معلمان مجرب استان درحال انجام است و برای دانش آموزانی که به اینترنت دسترسی دارند و یا امکان حضور در مدرسه را ندارند، ارسال می شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه در استان دانش آموزی نداریم که در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به منابع آموزشی و یا کلاس درس معلم به صورت حضوری و یا مجازی دسترسی نداشته باشد، عنوان کرد: به همت والای معلمان همه دانش آموزان دوره ابتدایی استان زیر چتر آموزشی قرار دارند.

وی ادامه داد: از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون محتوای آموزشی تولید شده برای دانش آموزانی که دسترسی به اینترنت نداشته اند نیز به صورت بسته آموزشی مکتوب ارسال گردیده و این روند همچنان انجام می شود.

جاوید نسب یادآورشد: استان البرز ۲۷۰ هزار دانش آموز در دوره ابتدایی دارد که ۴۹ هزار نفرآن در کلاس پایه اول ابتدایی تحصیل می کند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز تاکید کرد: همت و مسئولیت پذیری آموزگاران پایه های مختلف ابتدایی نشان داد گرچه مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شد، اما امور آموزشی و تربیتی دانش آموزان درفضای مجازی جریان داشت و همچنان این روند به صورت ترکیبی( حضوری و مجازی) ادامه دارد.

استان البرز ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد که بیش از نیمی از آن در مدارس ابتدایی تحصیل می کند.

 

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …