یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

زلنسکی: روسیه با تهاجم نظامی به اوکراین موافقت کرده است

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا از “سی ان ان”، زلنسکی گفت: من می‌خواهم با همه شهروندان روسیه نه به عنوان رئیس جمهور بلکه به عنوان شهروند اوکراین صحبت کنم. بیش از ۲ هزار کیلومتر مرز مشترک بین ما وجود دارد. ارتش شما اکنون در مرزهای اوکراین است. تقریبا ۲۰۰ هزار سرباز و هزاران خودروی نظامی در مرزهای اوکراین قرار دارند. 

رئیس جمهور اوکراین افزود: رهبری شما تائید کرده است که این سربازان به سرزمین کشور دیگری وارد شوند. این گام می‌تواند آغازی برای یک جنگ بزرگ در قاره اروپا باشد. 

زلنسکی در بخش دیگری از اظهاراتش ادعا کرد: تهاجم روسیه به اوکراین در هر دقیقه‌ای می‌تواند آغاز شود. تمام جهان می‌گوید این تهاجم در هر لحظه‌ای می‌تواند آغاز شود. شما (مردم روسیه) می‌گویید این آتش مردم اوکراین را آزاد می‌کند اما مردم اوکراین آزاد هستند. اوکراین در اخبار شما و در واقعیت دو کشور متفاوت هستند. تفاوت اصلی آن‌ها این است که اوکراین ما واقعی است. 

به گزارش ایرنا، دیمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین روز چهارشنبه به وقت محلی در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل همزمان با تشدید تنش‌ها میان کشورش و روسیه بر سر دو منطقه دونتسک و لوگانسک در شرق اوکراین که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه آن‌ها را به رسمیت شناخته است، گفت که آغاز یک جنگ گسترده در اوکراین پایان نظم جهانی خواهد بود.

این مقام دولت اوکراین از سازمان ملل خواست کرد که مسکو را در مورد حمله به اصول پایه‌ای حقوق بین‌الملل مسولیت پذیر کند. 

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز چهارشنبه (به وقت محلی) مدعی شد که پنتاگون معتقد است “نیروهای نظامی بیشتری از روسیه” در حال ورود به مناطق دونتسک و لوگانتسک هستند. 

کربی گفت که پنتاگون نمی‌تواند اطلاعات دقیقی از تعداد نیروهای روسیه و همچنین قابلیت‌ها و تشکیلات این نیروها که درحال ورود به این مناطق هستند ارائه دهد با این حال پنتاگون معتقد است که نیروهای روسیه در حال ورود به این مناطق است. 

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه ۲۱ فوریه/ ۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد. 

پیش از این اقدام پوتین، هفته قبل از آن دومای روسیه از پوتین خواسته بود استقلال جدایی طلبان دونباس از اوکراین را به رسمیت بشناسد. 

منطقه دونباس در شرق اوکراین از مناطق دونتسک و لوگانسک و نیز چند منطقه روس نشین دیگر تشکیل شده و این دو استان در سال ۲۰۱۴ پس از تغییر حکومت در اوکراین به طور یکجانبه از کی‌یف اعلام استقلال کردند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …