پنجشنبه , 30 فروردین 1403

دستاوردهای شهرک دارویی برکت افتخار البرز و کشور است

به گزارش روز شنبه روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی  البرز، یداله مالمیر در جریان بازدید از شهرک صنعتی دارویی برکت در ساوجبلاغ شتاب بخشی در سرمایه گذاری جهت استقرار تعداد بیشتری از تولیدکنندگان دارویی در این شهرک را مورد تاکید قرار داد و گفت: در ۱۰ سال گذشته آنگونه که باید رشد صنایع مرتبط در این شهرک در حد انتظار نبوده است، لذا باید دراین زمینه بستر های لازم فراهم شود.

وی با تاکید بر توسعه روابط اقتصادی و تجاری با کشور های مختلف جهان در بحث دارو و تجهیزات پزشکی اظهار داشت: نباید در این راستا فقط به روابط تجاری با چند کشور اکتفا شود.

مالمیر افزود: از ۱۹۶ کشور صنعتی و مهم جهان تنها ۵ تا ۶ کشور هستند که با تحریم اقتصادی ما را تحت فشار قرار داده اند، در نتیجه باید برای توسعه روابط با دیگر کشورهای صنعتی دنیا تلاش وافری را در دستور کار قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه البرز دو قطب مهم صنعت و کشاورزی است، تصریح کرد: با توجه به‌ استقرار بیش از چهار هزار واحد صنعتی در استان فعالیت یک شهرک تخصصی دارویی هم یک نعمت و فرصت برای استان و به تبع آن کشور محسوب می شود.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز در ادامه سخنانش با تاکید بر اهمیت تخصصی شدن فعالیت صنایع در قالب راه اندازی شهرک های صنعتی خاص و تک پیشه ای گفت: در برخی نقاط صنعتی استان متاسفانه به دلیل نیمه فعال یا توقف چرخ تولید یک واحد صنعتی بسیاری از ماشین آلات خاک می خورده و یا بدون استفاده رها می شود ، در صورتی که اگر در یک شهرک صنعتی بصورت تخصصی فعالیت شود هیچ دستگاه و نیروی کاری متوقف نخواهد شد.

وی  تامین امنیت سرمایه گذاران خارجی برای ورود به این عرصه در استان را بسیار مهم برشمرد و افزود: امروز سرمایه گذار خارجی باید با اطمینان خاطر و امنیت کامل در ایران مستقر شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …