چهارشنبه , 5 اردیبهشت 1403

کاربران فضای مجازی به درخواست های ناشناس اعتماد نکنند

رییس پلیس فتا البرز از کاربران فضای مجازی خواست با توجه به ترفند‌های مختلف کلاهبرداران به هیچ وجه به درخواست‌های افراد ناشناس در این فضا توجه نکنند.

کاربران فضای مجازی به درخواست ناشناس اعتماد نکنندبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز البرز، سرهنگ رسول جلیلیان گفت: یکی از شگرد‌های کلاهبرداران سایبری برای برداشت غیرمجاز از حساب بانکی، برقراری تماس تلفنی و یا ارسال پیامک به کاربران است که باید در این زمینه هوشیار باشند.

رییس پلیس فتا البرز افزود: کلاهبرداران در پوشش جشنواره، مسابقه، برنامه‌های مختلف صدا و سیما و امثال آن با کاربر تماس تلفنی برقرار کرده و با بیانی اغوا کننده، به روشی که کاربر متوجه نشود فرد را به پای دستگاه عابر بانک کشانده و اطلاعات بانکی و رمز‌های او را دریافت و در فرصت مناسب اقدام به برداشت از حساب قربانی می کردند.

جلیلیان افزود: کاربران برای پیشگیری از برداشت غیرمجاز از حساب بانکی، به هیچ وجه اطلاعات حساب بانکی و رمز‌های خود را در اختیار مجرمان قرارندهند.

وی گفت: برای جلوگیری ازهر گونه سوءاستفاده کاربران از پاسخ دادن به تماس‌های مشکوک خودداری کنند چرا که آن‌ها به هر طریقی سعی در خالی کردن حساب بانکی فرد مورد نظر را دارند.

جلیلیان افزود: هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق سایت پلیس فتا اطلاع دهند.

پلیس فتا در سال جاری تعدادی از افراد و باند‌های کلاهبرداری در فضای مجازی را به دام انداخت.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …