پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

تمام هیئات مذهبی در البرز مراسم عزاداری برگزار کنند

حجت الاسلام و المسلمین مهدی ولایی برحق روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در نشستی که در هفته خبرنگار و تجلیل از فعالان این عرصه برگزار شد، افزود: از حدود ۲ هزار هیات مذهبی فعال در استان تاکنون یک هزار و ۲۰۰ هیات در سامانه بیرق سازمان تبلیغات اسلامی ثبت نام کرده اند.

وی اظهار داشت: هیئاتی که در سامانه بیرق ثبت نام کنند مجوزهای لازم برای برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم و صفر را دریافت کرده و از تسهیلات و حمایت های لازم برخوردار می شوند.

وی ضمن اینکه از دیگر هیئات خواست تا فرصت باقی مانده به مراسم عزاداری در سامانه بیرق ثبت نام کنند، گفت: برقراری تمام هیئات عزاداری در این شرایط کرونایی موجب عدم تمرکز در بقیه هیئات شده که منجر به رعایت کامل شیوه نامه ها و پروتکل های بهداشتی می شود.

برگزاری چهار پویش در ماه محرم

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز به برنامه های پیش بینی شده در ایام ماه محرم در شرایط کرونایی اشاره کرد و گفت: به همین منظور چهار پویش روضه کوچه ها، روضه تلفنی، شهر عزادار و نذر پرچم برنامه ریزی شده است.

وی افزود: در پویش روضه کوچه ها متقاضیان برگزارکننده و خدمت در این روضه ها عدد ۵ را به سامانه ۱۰۰۰۸۸۱۰۰۱ ارسال کنند تا بتوانند روضه ها و عزاداری محلی وکوچک خود را در کوچه هایشان با چینش تعداد محدودی صندلی یا زیرانداز در یک فضای باز برگزار کنند.

وی تصریح کرد: همچنین در پویش روضه تلفنی نیز متقاضی که اغلب افراد سالخورده یا بیماری هستند که قادر به شرکت در مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع)‌نیستند، می توانند با ارسال عدد ۴ به سامانه فوق تقاضای یک روضه تلفنی داشته باشند.

ولایی برحق گفت: در این پویش یک مداح به شماره متقاضی تماس گرفته و با دریافت نظر از متقاضی در خصوص ساعت برگزاری روضه، این عزاداری تلفنی را برگزار می کند به طوریکه در سال گذشته حدود ۱۸۰ نفر از این طریق روضه تلفنی دریافت کردند.

وی ادامه داد: همچنین در پویش شهر عزادار در نظر داریم که محله های حسینی که به بهترین نحو محلات خود را در عزای اباعبدالله الحسین (ع) سیاه پوش کرده معرفی کنیم.

وی اضافه کرد: در این پویش شرکت کنندگان عکس ها و فیلم های تهیه شده از محلات خود را با ارسال عدد ۸ به سامانه یادشده ارسال می کنند که در نهایت در پایان ماه محرم ۴۰ محله عزادار برتر معرفی می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: پروتکل های اعلامی از سوی ستاد ملی کرونا در ماه محرم همچون سال گذشته فقط با کمی تغییرات است که در سال جاری مقرر شد علاوه بر برگزاری مراسم در فضای باز با یک سوم ظرفیت، مراسم در فضای بسته با حداقل فاصله سقف به میزان ۶ متر از زمین عزاداری با یک چهارم ظرفیت برگزار شود.

وی افزود: همچنین مقرر شد ایستگاه های صلواتی با عنوان «نواهای حسینی» برگزار شود بدون اینکه پذیرایی داشته باشند و فقط برای عوض کردن حال و هوای خیابان ها و با پخش مداحی و نوحه خوانی فعال باشند.

وی با بیان اینکه اعزام مبلغین به مناطق روستایی و کم برخوردار نیز بر اساس اعلام نیاز انجام خواهد شد، اظهار داشت: پیش بینی می شود که در سال جاری چهار هزار مجلس عزا به انحای مختلف در استان برگزار شود.

ولایی برحق پیش بینی کرد که در روز عاشورای حسینی نزدیک به سه میلیون غذای نذری طبخ و در بین مردم توزیع شود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …