جمعه , 31 فروردین 1403

ارزآوری و جلوگیری از خروج ارز ویژگی گروه صنعتی مپنا است

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اتاق بازرگانی،  صنایع، معادن و کشاورزی البرز ،  پرهام رضایی در بازدید هیات رئیسه اتاق بازرگانی البرز از شرکت های زیرمجموعه گروه صنعتی مپنا  در شهرستان فردیس استان البرز گفت: محصولات تولیدی گروه صنعتی مپنا در سطح کلان کشور درحال فروش و استفاده است.

وی با اشاره به خروجی‌های مثبت حاصل از فعالیت این مجموعه صنعتی در کشور گفت: بیش از ۳۰ هزار نیرو به طور مستقیم با گروه مپنا کار می کنند و بسیاری از این نیروها از افراد نخبه و دارای تحصیلات عالیه هستند.

رضایی  در بخش دیگری از اظهاراتش با ذکر این مطلب که ایده‌های نو و خلاقانه در البرز مورد حمایت قرار می گیرند،  اظهار داشت: استان از ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه فناوری و استارتاپ‌ها برخوردار است.

وی با اشاره به فعالیت‌های اتاق بازرگانی البرز، بیان داشت: به دنبال استان شدن البرز در سال ۸۹ راه اندازی اتاق بازرگانی این استان در دستور کار قرار گرفت  و اکنون دوره سوم فعالیت اتاق را می گذرانیم. 

رضایی با اشاره به بخشی از وظائف اتاق بازرگانی البرز در بحث اعزام هیات‌های تجاری گفت: در  ۲ سال گذشته با توجه به شیوع کرونا و لزوم رعایت شیوه نامه‌های این بیماری در مورد اعزام و پذیرش هیات های تجاری نه تنها در البرز بلکه در کشور با محدودیت‌ و مشکلاتی مواجه بوده ایم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز با تاکید بر اینکه رهاورد حضور هیات‌های تجاری به نمایش گذاشتن ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان از جمله فناوری جدید است،گفت: انتظار می رود  با گذشت زمان و بهتر شدن شرایط جامعه در بحث مواجه با بیماری کرونا در کنار برگزاری جلسات متعدد بتوانیم قراردادهای تجاری خوبی را به امضا برسانیم.

وی با اشاره به اهمیت توسعه روابط میان اتاق بازرگانی و گروه صنعتی مپنا به منظور گسترش سطح همکاری ها در حوزه بازگارنی،تولید و تجارت عنوان کرد: البرز قطب صنعتی است و بیش از چهار  هزار واحد صنعتی در این استان فعالیت دارد.

رضایی با این توضیح که البرز قطب تولید دارو است، گفت: راه اندازی میز سبزی ، صیفی و ماکارونی از  ظرفیت‌های البرز است، شرکت های مهمی نیز در زمینه تولید قطعات خودرو در این استان فعال است. حدود ۱۶۰ برند ملی در البرز که سهم مهمی در تولید ناخالص داخلی کشور دارند از دیگر پتانسیل‌های استان است.

وی با اشاره به استراتژی که اتاق بازرگانی البرز در بحث حمایت از کسب و کارهای نوپا دارد، بیان داشت: در این زمینه اتاق بازرگانی می تواند تعامل و همکاری خوبی با گروه مپنا داشته باشد که البته بدین منظور نیاز به برگزاری جلساتی با حضور تیم‌های تخصصی از اتاق است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز با اشاره به اینکه در البرز نیروهای جوان زیادی داریم که بسیاری  از آنان به دلیل نبود موقعیت کاری مناسب در استان جذب استان های دیگر شده اند، گفت: البته اتاق بازرگانی البرز با اقداماتی از جمله راه اندازی انجمن شرکت‌های دانش بنیان به دنبال حمایت از این نیروها است.

وی بیان داشت: در قالب فعالیت انجمن شرکت‌های دانش بنیان استان البرز و حمایت از استارتاپ ها به دنبال تشکیل اتاق فکری دراتاق بازرگانی برای حمایت از کسب و کارهای نوپا هستیم.

رضایی گفت: برخی از گروه‌های مهم صنعتی در البرز کارت‌های بازرگانی خود را از پایتخت دریافت کرده اند که در ماه های  اخیر به دنبال راهکارهایی برای انتقال این کارت‌ها به البرز بوده ایم و در سطح جلسات ملی نیز این موضوع طرح شده است. امیدواریم تا سال آینده تمامی شرکت‌های فعال در استان کارت‌های بازرگانی خود را به استان انتقال دهند.

در این بازدید که اعضای هیات رییسه، دبیر کل و عضو کمیته استراتژیک و برنامه ریزی اتاق بازرگانی البرز نیز حضور داشتند، از شرکت های مهندسی و ساخت ژنراتور مپنا(پارس)، شرکت مهندسی و ساخت توربین مپا(توگا) و شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا(مکو) بازدید شد.

گروه مپنا مجموعه‌ای صنعتی است مشتمل بر شرکت گروه مپنا به عنوان شرکت مادر تخصصی  به همراه شرکت‌های متعدد تخصصی تابعه و وابسته به آن که در زمینه مهندسی، احداث و توسعه نیروگاه‌های حرارتی، نیروگاه‌های انرژی تجدیدپذیر، تأسیسات تولید همزمان برق و حرارت، تأسیسات تولید همزمان برق و شیرین‌سازی آب، مهندسی، اجرا و توسعه پروژه‌های نفت وگاز در خشکی و دریا، مهندسی و احداث پروژه‌های حمل و نقل ریلی، خدمات تصویربرداری پزشکی، برقی‌سازی، ارائه خدمات بهره‌برداری، تعمیر و نگهداری در صنایع مذکور و نیز سرمایه‌گذاری و تأمین مالی پروژه‌های یاد شده در چارچوب انواع روش‌های قراردادی و سرمایه‌گذاری فعالیت می‌کند.

بخشی از صنایع وابسته به مپنا در شهرستان فردیس استان البرز مستقر است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …