جمعه , 21 اردیبهشت 1403

۷۰ درصد زمین‌های ملی در کلات خراسان رضوی سنددار شد

مهدی ناصری روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز در ادامه سنددار کردن اراضی ملی، ۱۰۶ فقره سند مالکیت برای اراضی و منابع طبیعی کلات به مساحت ۱۱۵ هزار هکتار صادر شد و این اسناد تحویل اداره منابع طبیعی شهرستان گردید.

وی همچنین از ادارات منابع طبیعی و ثبت اسناد و املاک شهرستان بخاطر تعامل در سنددار کردن زمینهای ملی قدردانی و بیان کرد: علاوه بر حفظ و حراست بهتر بیت المال، دست اداره منابع طبیعی برای واگذاری زمین جهت طرح های عمرانی، دامپروری و طرح های هادی روستایی در شهرستان بازتر شده است.

فرماندار کلات ادامه داد: روند سنددار شدن اراضی ملی شهرستان از ۲ سال قبل با همکاری ادارات منابع طبیعی و ثبت اسناد و املاک شهرستان آغاز شده و مقرر گردید تا پایان امسال اسناد ۳۰ درصد باقیمانده این اراضی و سرمایه های ملی آماده و تحویل مراجع دولتی شود.

جمعیت شهرستان مرزی کلات بر اساس آخرین سرشماری رسمی ۳۷ هزار نفر است که ۱۲ هزار نفر از این تعداد در چهار شهر کلات، حسن آباد لایین، چنار و زاوین و بقیه در ۴۷ روستای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان سکونت داشته یا زندگی عشایری دارند.

مرکز شهرستان کلات در ۱۵۸ کیلومتری شمال مشهد واقع است.

هشت میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از مجموع ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار گستره استان خراسان رضوی، عرصه‌ های منابع طبیعی است که ۵.۵ میلیون هکتار از این پهنه، یعنی ۴۸ درصد آن را اقلیم بیابانی تشکیل می‌دهد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …