جمعه , 31 فروردین 1403

اجرای طرح کلاس گویا در دوره پیش دبستانی البرز

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: طرح کلاس گویا با هدف تقویت مهارت‌های زبانی، زندگی و کیفیت بخشی به آموزش‌های دوره پیش‌دبستانی در۴۰ کلاس استان به اجرا درآمد.

اجرای طرح کلاس گویا در دوره پیش دبستانی البرزبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز البرز، یونس جاوید نسب گفت: این دوره آموزشی در راستای تحقق سند تحول بنیادین و ارتقای کیفیت آموزش‌های قرآنی، یادگیری در دوره پیش‌دبستانی، تقویت فرایند تعقل‌محوری به جای حافظه‌محوری، تقویت مهارت‌های زبانی کودکان و مهارت‌های انتخاب‌گری، ادب و ارزش‌های اخلاقی اجرایی شده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز افزود: کلاس گویا مهمترین عامل تقویت مهارت‌های زبانی و زندگی در دوره پیش‌دبستانی و بهترین برنامه برای تحقق اهداف این دوره در راستای تربیت دانش‌آموزان و نوآموزان براساس سند تحول بنیادین است.

او اضافه کرد: همه مجریان باید نسبت به اجرای دقیق و علمی این برنامه تلاش داشته باشند تا در پایان سال یک ارزیابی دقیق و جامع برای تصمیم گیری در مورد گسترش این برنامه سال آینده انجام شود.

جاوید نسب افزود: در این طرح بر مهارت‌های زبانی کودک از جمله صحبت کردن و گوش دادن تاکید شده است.

او با اشاره به اینکه آموزش و توانمندسازی مربیان پیش دبستانی، استفاده از بسته‌های آموزشی برای نوآموزان، تهیه و تدوین محتوای الکترونیکی اعم از فیلم، داستان و قصه گویی از هدف‌های کلاس گویا است، اضافه کرد: این برنامه سبب توانمندی مربیان پیش دبستانی شده و آن‌ها در شبکه اجتماعی دانش‌آموز، گروهی راه‌اندازی کرده اند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز اجرای طرح گویا را در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین ضروری دانست و گفت: دوره‌ی پیش دبستانی به لحاظ قرار گرفتن کودک در سنین حساس یادگیری، تاثیر عمیقی در شکل گیری شخصیت و هویت کودکان دارد.

او با بیان اینکه پیش دبستانی دروازه ورود به آموزش و پرورش می‌باشد و نوآموزان بعد از خانواده اولین مرحله اجتماعی شدن را در کلاس‌های پیش دبستانی و با شما مربیان تجربه می‌کنند، افزود: اولین فضای اجتماعی که شما کودکان را کمک می‌کنید تا به رشد شناختی، عاطفی، حسی و حرکتی دست یابند، مدرسه است و علاقه مندی نوآموزان به مدرسه، کلاس، معلم، درس، کتاب و مطالعه از کلاس پیش دبستانی شروع می‌شود.

جاوید نسب اضافه کرد: طرح گویا در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در پنج درصدکلاس‌های پیش دبستانی استان البرز که شامل ۴۰ کلاس اجرایی شده و برای مربیان این کلاس‌ها نیز دوره سه روزه آموزشی –مهارتی ویژه این طرح برگزار شد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …