جمعه , 7 اردیبهشت 1403

مقاوم سازی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی کشور در دست اقدام است

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز، حجت الاسلام والمسلمین حسین  روحانی نژاد  در بازدید از پروژه های مسکن محرومان در روستاهای شهرستان های ساوجبلاغ و چهارباغ به برنامه های بنیاد مسکن در حوزه مقاوم سازی خانه های روستایی اشاره کرد و گفت:  این تعداد واحد مسکونی روستایی  تا پایان امسال  مقاوم سازی و بهسازی خواهد شد.
وی  به زلزله های اخیر مناطقی از کشور  اشاره کرد و افزود: بنیاد مسکن به طور جدی در حال بازسازی این مناطق است تا مردم بتوانند قبل از فصل سرما اسکان یابند.
روحانی نژاد  به برنامه بنیاد مسکن در طرح ساماندهی واحد های مسکونی غیر مقاوم در حاشیه شهرهای کشور  پرداخت و گفت: در زمان حاضر این برنامه بزرگ و مهم در چابهار، زابل، زاهدان، بندر امام خمینی (ره) ، کرمان و بخشی  از مشهد مقدس شروع شده و طی این برنامه ده‌ها هزار واحد سامان پیدا خواهند کرد.
وی در خصوص مسکن محرومان بیان داشت :  سال گذشته ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان در برنامه کاری قرار گرفت که  امسال نیز این برنامه ادامه  دارد.
روحانی نژاد افزود:  بخشی از هزینه این واحد های مسکونی به صورت بلاعوض بوده و بخشی هم با وام کم بهره تامین شده است.
وی به نقش بنیاد مسکن در طرح جهش تولید مسکن در کشور نیز اشاره کرد و گفت:  در این طرح ساخت  یک میلیون واحد ۴۰۰ هزار واحد مسکونی  بر عهده بنیاد مسکن است که ۲۰۰ هزار واحد آنها در روستاها ساخته خواهد شد، ضمن آنکه  در روستاها و شهرهای کوچک طرح‌های هادی هم اجرا می‌شود.
نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت:  ۲۰۰ هزار واحد  مسکونی نیز در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و  مابقی در سایر شهرها ساخته خواهد شد.
وی  گفت: سهم استان البرز برای ساخت خانه های روستایی۸۵۰ واحد مسکونی است و سهیمه این استان در حوزه شهری نیز در روزهای آینده ابلاغ می شود.

استان البرز ۲۸۸ روستا و ۱۷ شهر دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …