پنجشنبه , 30 فروردین 1403

رانندگان البرزی نسبت به رفع نقص فنی وسایل نقلیه خود اقدام کنند

سرهنگ حمد الله رحمتی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به همین منظور طرح برخورد قانونی با وسایل نقلیه دودزا و فاقد معاینه فنی در این استان تشدید شده است.

وی اضافه کرد: در اجرای این طرح با خودروهای شخصی ، دولتی و موتورسیکلت های  فاقد برچسب معاینه فنی  برخورد قانونی خواهد شد.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی البرز اضافه کرد: یکی از ماموریت های پلیس راهور ، نظارت بر مراکز معاینه فنی است که به طور مستمر اجرا می شود.

وی  از مردم خواست تا حدامکان از هر گونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می شود، خودداری کنند و از خروج غیر ضروری از منازل و فعالیت های طولانی یا سنگین اجتناب ورزند.

رحمتی پور افزود: خودروهایی که عمر تولید آن ها کمتر از چهارسال باشد نیازی به معاینه فنی ندارند اما بالای چهارسال  باید برگه معاینه فنی دریافت کنند.

وی بیان داشت: با توجه به وضعیت هوای استان البرز انتظار می رود شهروندان نسبت به انجام معاینه فنی خودروهای خود و رفع نواقص فنی آنها اقدام نمایند.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی البرز افزود: اکنون ۱۱ مرکز معاینه فنی خودرو در استان البرز فعال است که از این تعداد یک مرکز در شهرستان ساوجبلاغ، سه مرکز در نظرآباد و بقیه در کرج قرار دارند که مردم می توانند برای معاینه فنی خودروهای خود به این مراکز مراجعه کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز نیز اعلام کرده که کیفیت هوای شهرستان های کرج و فردیس برای گروه های حساس ناسالم شده است.

فردین حکیمی گفت: بر اساس آخرین اعلام ایستگاه های سنجش آلودگی هوای استان البرز، شاخص بر خط کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) در شهرستان های کرج و فردیس به ترتیب ۱۳۶ و ۱۰۳ بوده و بیانگر وضعیت هشدار در این شهرستان ها است.

وی افزود: همچنین شاخص آلودگی در شهرستان اشتهارد ۸۹ بوده که نشان دهنده سالم بودن کیفیت هوا در این منطقه است.

حکیمی توصیه کرد که با توجه به احتمال بروز علایم تنفسی در افراد حساس و همچنین تشدید بیماریهای قلبی،ریوی افراد مبتلا به این بیماری ها، سالمندان و کودکان فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …