شنبه , 22 اردیبهشت 1403

کارخانه آسفالت اسالم تالش تا رفع آلایندگی جریمه پرداخت می‌کند

رامین شیلاتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تعطیلی کارخانه آلاینده در دستور کار قرار گرفته بود اما اقداماتی از ناحیه متصدیان کارخانه برای رفع آلایندگی ها انجام شده است و منتظر تکمیل آن اقدامات هستیم.

وی ادامه داد: میزان آلایندگی واحدهای صنعتی با آنالیزهای آزمایشگاهی تشخیص داده می شود و مشاهده خروج دود یا گرد و خاک از کارخانه، تعیین کننده مقدار آلایندگی نیست.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش افزود: گاهی در هوای سرد، دود غلیظی از واحدهای صنعتی خارج می شود که همیشگی نیست و بعد از کمی فعالیت و گرم شدن ماشین آلات برطرف می شود.

پاسخ مدیر کارخانه آسفالت

مدیر کارخانه تولید شن و ماسه و آسفالت اسالم از در حال تعمیر بودن این واحد صنعتی خبر داد و گفت: این کارخانه، در حال نیمه تعطیل زمینه اشتغال ۱۰ نفر را فراهم می کند و اگر با تمام ظرفیت فعال شود، امکان اشتغال نزدیک به ۱۰۰ نفر را دارد.

جابر مهدی پور افزود: فیلترهای کارخانه در حال تعمیر است و آلایندگی خارج شده از آن در روزهای گذشته، گرد و خاک بوده است و به علت وجود آلایندگی، از چند سال قبل جریمه پرداخت می شود و مبلغ جریمه هر سال تغییر می یابد.

مدیر کارخانه آسفالت اسالم ادامه داد: این واحد صنعتی با تولید ۱۲۰ تن آسفالت در ساعت و مقدار قابل توجهی شن و ماسه، مصالح مورد نیاز راه های تالش تا پره سر را تامین می کند و از معدود کارخانه های استاندارد با ظرفیت تولید بالاست.

مهدی پور، حساسیت و احساس مسئولیت فعالان محیط زیست را در قبال صنایع آلاینده ستود و گفت: در اطراف رودخانه ناورود حجم زیادی زباله رها شده است و اغلب زباله های روستاهای اطراف دفن نمی شود و به طور معمول پسماندها را می سوزانند و دود آن آلودگی ایجاد می کند و جا دارد حساسیت فعالان محیط زیست را برانگیزد.

چند تن از کاربران شبکه های اجتماعی مرتبط با اسالم تالش، با ارائه تصاویر و ویدئوهایی از دود غلیظ و صدای کارخانه آسفالت به خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در آستارا، پیگیری موضوع را خواستار شده بودند.

بخش اسالم تالش حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت با بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …