شنبه , 8 اردیبهشت 1403

اخبار هواشناسی ۹۸/۰۹/۲۷|نیمه شرقی کشور بارانی می‌شود/ کنار رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها توقف نکنید

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم، سازمان هواشناسی با درنظر گرفتن اطلاعات ماهواره‌ای امروز چهارشنبه 98/09/27 هوای کشور را اینگونه پیش بینی کرده که حرکت سامانه بارشی فعال در ایران به سمت شرق بخش‌های مرکزی و نوارشرقی ایران را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد که عمده فعالیت‌های این سامانه در مناطق مرتفع به صورت برف و در مناطق کم ارتفاع‌تر بارندگی پدیده غالب است. البته براساس جریان‌های جوی احتمال وزش باد در برخی نقاط وجود دارد.

🔹گرمترین و سردترین نقطه ایران: بررسی نقشه اطلاعات جوی کشور نشان می‌دهد؛ گرمترین نقطه ایران امروز چهارشنبه 27 آذرماه جزیره ابوموسی با 20 درجه سانتی‌گراد بالای صفر و سردترین نقطه هم شهرستان تبریز با منفی یک درجه سانتی گراد است.

🔹 وضعیت جوی استان‌ها: طبق اعلام شرایط جوی کشور از سوی سازمان هواشناسی وضعیت آب و هوای استان‌های مختلف کشورمان طی 24 ساعت آینده اینگونه است

سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، شرق خراسان رضوی، کرمان، یزد، مرکزی، شرق فارس، هرمزگان، شرق خلیج فارس و دریای عمان رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید که باعث جاری شدن روان‌آب در رودخانه‌های فصلی می‌شود. غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری بارش برف و کولاک دور از انتظار نیست و احتمال یخبندان در ساعات پایانی روز وجود دارد. سایر نقاط ایران هوا صاف تا قسمتی ابری است که از حجم ابرها رفته رفته کاسته شده و کاهش دما در این مناطق محسوس است.

🔹 آب‌وهوای پایتخت: کارشناسان سازمان هواشناسی وضعیت جوی تهران را برای 24 ساعت آینده غبارآلود همراه با کاهش دما پیش‌بینی کرده‌‌اند. به این ترتیب پایتخت‌نشینان امروز در گرمترین ساعت روز حداکثر دمای 9 درجه سانتی‌گراد و در سردترین ساعت منفی 3 درجه سانتی گراد را تجربه می‌کنند.

🔹وضعیت راه‌ها: اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای وضعیت محورهای مواصلاتی کشور را مساعد اعلام کرده‌اند و تردد در آنها را کاملا عادی در جریان است. کارشناسان این اداره به رانندگان توصیه می‌کنند اگر در محورهای کوهستانی و برف‌گیر تردد دارند از سلامت خودروی خود اطمینان حاصل کرده و تجهیزات زمستانی هرماه داشته باشند. به این ترتیب وضعیت جوی محورهای مواصلاتی اصلی کشور به این شرح است.

• محور ــ هراز:آسمان مسیر نیمه ابری و از امام‌زاده عبدالله به بعد بارندگی گزارش شده است.

• محور فیروزکوه: آسمان مسیر نیمه ابری و از شهرستان سوادکوه بارندگی گزارش شده است.

•محور کرج ــ چالوس: آسمان مسیر کمی تا قسمتی ابری گزارش شده و از کندوان به بعد بارش به صورت برف گزارش شده است.

•محور تهران ــ قزوین: آسمان مسیر نیمه‌ابری همراه با وزش باد گزارش شده است.

•محور قزوین ــ رشت: آسمان مسیر نیمه ابری همراه با بارش پراکنده گزارش شده است.

• محور قزوین ــ زنجان ــ تبریز: آسمان کل مسیر نیمه ابری همراه با بارش پراکنده برف و باران گزارش شده است.

• محور سمنان ــ دامغان: آسمان مسیر صاف همراه با وزش باد گزارش شده است.

• محور بجنورد ــ اسفراین: آسمان نیمه ابری همراه با بارش پراکنده گزارش شده است.

انتهای پیام/ز

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …