پنجشنبه , 13 اردیبهشت 1403

پرونده‌های قاچاق کالا در خراسان جنوبی ۱۷ درصد افزایش یافت

هادی یوسفی‌پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ارزش این تعداد پرونده‌ را ۳۹ میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: این پرونده‌ها از نظر ارزش هم ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد دارد.

وی گفت: این پرونده‌های قاچاق کالا در ایستگاه‌های بازرسی استان تشکیل شده و برای سیر مراحل قانونی به دستگاه‌های متولی ارسال شده است.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی اظهار داشت: در این مدت ۲ هزار و ۴۵۹ راس دام سبک و ۱۵۷ راس دام سنگین در خراسان جنوبی کشف شد که کشف دام سنگین نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵۳ درصد و تعداد دام سبک ۴۷ درصد رشد داشته است.

وی افزود: همچنین از ابتدای امسال ۵۶۳ هزار و ۱۲۷ لیتر انواع فرآورده‌های نفتی قاچاق کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۷ درصد افزایش داشته است.

یوسفی‌پور گفت: ۱۱۵ هزار و ۳۴۴ کیلوگرم مواد خوراکی، ۶۶۷ دستگاه لوازم خانگی و ۱۶ هزار و ۷۳۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی نیز کشف شد که به ترتیب هشت درصد، ۳۶ درصد و ۳۳ درصد رشد داشت.

وی افزود: در این مدت ۱۰ هزار و ۹۱۸ متر پارچه و هزار و ۶۲۹ دستگاه لوازم یدکی خودرو در استان کشف شده است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی بیان کرد: ۳۴۲ دستگاه انواع تجهیزات رایانه‌ای، ۲۹ هزار و ۹۰۴ پاکت سیگار، ۱۵ هزار و ۳۲۳ ثوب البسه، ۲۳۲ کیلوگرم انواع توتون و تنباکو از دیگر کشفیات امسال است که این مقادیر به ترتیب ۷۹ درصد، ۴۴ درصد، ۴۵ درصد و ۳۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …