شنبه , 8 اردیبهشت 1403

حدود ۱۸۰۰ تماس مردمی از ابتدای امسال با مدیران خراسان رضوی برقرار شده است

علی‌اصغر ادبی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: هفت هزار و ۸۷۴ دقیقه مکالمه مستقیم شهروندان برای طرح و حل مشکلات آنها با مدیران ارشد دستگاههای اجرایی خراسان در این چارچوب طی تماس مردم با شماره تلفن ۱۱۱ سامانه پاسخگویی سامد صورت گرفته است. 

وی ادامه داد: هزار و ۵۰۱ مورد از مجموع این مکالمات مستقیم مردم با خادمان خود در ادارات و نهادهای مختلف خراسان رضوی درخواستهایی بود که به منظور پیگیری برای حل مشکل در کمترین زمان ممکن، ثبت و ضبط شده‌اند.

این مسوول در استانداری خراسان رضوی گفت: ۲۳۲ مورد از مجموع تماسهای شهروندان خراسانی در چارچوب سامانه سامد نیز بطور همزمان با مکالمه یا بلافاصله پس از پایان گفتگوی متقاضیان با مدیران مسوول رفع مشکل شد.

وی افزود: امسال تاکنون ۲۰۳ مدیر ارشد خراسان رضوی از جمله استاندار و معاونان استانداری، مدیران کل دستگاههای اجرایی، فرمانداران، شهرداران مراکز شهرستانها و ۵۷ نفر از معاونان ادارات‌کل خراسان رضوی برای پاسخگویی فوری و برخط به مردم در این برنامه حضور یافته اند.

ادبی ادامه داد: دیروز، ۲۱ دیماه، نیز در ادامه فعالیت سامانه پاسخگویی سامد مدیران کل تامین اجتماعی، تعاون کار و رفاه اجتماعی، صنعت معدن و تجارت، مدیر صندوق کارآفرینی امید و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی از طریق شماره تلفن ۱۱۱ به طور مستقیم با شهروندان متقاضی گفتگو کردند.

وی گفت: استاندار خراسان رضوی نیز تاکنون به منظور رسیدگی به درخواستها و شکایات مردم در قالب برنامه هفتگی سامانه پاسخگویی مستقیم سامد به ۲۹ تماس شهروندان پاسخ داده است.

معاون ارتباطات مردمی دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان رضوی افزود: ۱۱ مورد از تماسهای مردم با استاندار بلافاصله رسیدگی شده و به سرانجام رسیده است و ۱۸ مورد آن نیز برای پیگیری فوری ثبت سامانه شده است.

۱۷۷۳ تماس مردمی با مدیران خراسان رضوی برقرار شد

وی ادامه داد: درخواست رسیدگی درخصوص تامین اعتبارات دولتی بیمه رانندگان و کارگران ساختمانی، درخواست راهنمایی درخصوص پرونده‌های ادعای اشتغال و پیشنهاد درخصوص سیستماتیک نمودن گواهی اشتغال به تحصیل، از جمله موارد مطرح شده در تماس با سیدمحسن نظام خیرآبادی، مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی بود.

ادبی گفت: درخواست راهنمایی درخصوص مشاغل سخت و زیان آور، درخواست اشتغال و تقاضای وام خوداشتغالی، از جمله موارد مطرح شده در تماس با حمیدرضا پناه، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی بود.

وی افزود: درخواست واگذاری زمین و تقاضای مهلت جهت ارائه پایان کار واحد تولیدی، درخواست اعمال مدارک ایثارگری برای تبدیل وضعیت شغلی و همچنین اعتراض نسبت به حق شارژ تعیین شده در شهرک صنعتی چناران از جمله موارد مطرح شده در تماس با علی بهرامی زاده، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی بود.

این مقام مسوول در استانداری خراسان رضوی ادامه داد: درخواست راهنمایی درخصوص تسهیلات خوداشتغالی، از جمله موارد مطرح شده در تماس با امین خوش قامت، مدیرعامل صندوق کارآفرینی استان خراسان رضوی بود.

وی گفت: درخواست رسیدگی به مشکل تهیه آرد نانوایی و درخواست راهنمایی درخصوص مجوز استخراج رمزارز، از جمله موارد مطرح شده در تماس با  مدیران اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی بود.

۱۷۷۳ تماس مردمی با مدیران خراسان رضوی برقرار شد

سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت با عنوان “سامد” از سال ۱۳۹۶ در دولت قبل طراحی و راه‌اندازی شد که خراسان رضوی یکی از پیشگامان بهره‌گیری از این سامانه در کشور است و هم‌اکنون حدود چهار سال از فعالیت این سامانه در استان می‌گذرد.

به منظور رسیدگی به درخواست‌های مردم و افزایش رضایتمندی اجتماعی، بر اساس برنامه زمانبندی مشخص، هر هفته چند مدیر دستگاه اجرایی استان در استانداری خراسان رضوی حاضر شده و از طریق سامانه الکترونیکی “سامد” به صورت برخط و مستقیم پاسخگوی مشکلات شهروندان در استان خراسان رضوی هستند. 

کسانی که در دریافت خدمات از دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی دچار مشکل هستند می‌توانند طبق هماهنگی و اطلاع‌رسانی انجام شده از طریق سامانه ۱۱۱ با مدیر ارشد آن دستگاه تماس گرفته و مشکلات و درخواست‌های خود را مطرح کنند و پورتال اطلاع رسانی ارتباطات مردمی استانداری خراسان رضوی زمان حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی را برای اطلاع مردم از چند روز قبل به رسانه‌ها اعلام می‌کند.

پاسخگویی مدیران به مطالبات مردم از طریق این سامانه تاکنون در بسیاری از موارد بازتاب مثبتی در امیدآفرینی، افزایش اعتماد عمومی به کارگزاران دولت و کاهش تنش‌های اجتماعی، به ویژه در استان خراسان رضوی به همراه داشته است.

علاوه بر مدیران کل، استاندار و معاونان بخش های مختلف استانداری نیز به مناسبتهای مختلف هر ماه یک بار در این برنامه شرکت کرده و به پرسش‌ها و مشکلات مردم پاسخ می‌دهند.

این سامانه در دوران شیوع کرونا نقش مهمی در برقراری ارتباط مردم با مدیران داشته است که بدون الزام به مراجعه حضوری از طریق شبکه یکپارچه ارتباط مردم با دولت (سامد) در قالب تماس با شماره ۱۱۱ از تمامی شهرها و روستاهای استان ایده‌ها، پیشنهادها، انتقادها، شکایت‌ها، مشکلات و درخواست‌های خود را بدون واسطه در گفت و شنود با استاندار و دیگر مدیران استان مطرح کرده‌اند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …