پنجشنبه , 30 فروردین 1403

۹ مرکز مشاوره برای هدایت تحصیلی دانش آموزان البرز فعال شده است

علی رحمانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه والدین از انتخاب رشته اجباری برای فرزندانشان دوری کنند،اظهارداشت: این مراکز از زمان شروع صدور فرم‌های ۶ و هفت هدایت تحصیلی در راستای انتخاب رشته دانش‌آموزان در هشت مرکز مشاوره آموزش و پرورش البرز و مرکز استانی مشاوره روانشناختی رازی مستقر درکرج فعالیت خود را با هدف انتخاب رشته آگاهانه دانش آموزان پایه نهم آغاز کردند.

وی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها باید با مراجعه به سایت همگام که از طریق مدرسه به آن‌ها اطلاع رسانی شده است، فرم های‌ شماره ۶ و هفت که جنبه مشورتی  و عملکردی داشته و استعداد و عملکرد تحصیلی دانش آموز را نشان می دهد دریافت کنند.

وی بیان داشت: خانواده ها در انتخاب رشته تحصیلی فرزندانشان  به توانایی، استعدادها، علاقه، رغبت و بازارکار توجه  کنند.

رحمانی با بین اینکه ثبت نام در رشته های مختلف تحصیلی بر اساس کسب اولویت توسط دانش آموز است ف اضافه کرد: برای رشته‌های علوم تجربی، انسانی و فنی و حرفه ای اولویت “الف و ب” و برای رشته های ریاضی و کاردانش  فقط اولویت “الف” مدنظراست.

وی یادآورشد: مدیران مدارس از زمان شروع ثبت نام تا ۳۱ تیر جاری دانش آموزانِ اولویت “الف” را ثبت نام کرده و از اول تا ۱۵ مرداد در صورت وجود ظرفیت، دانش آموزان اولویت “ب” ثبت کنند.

وی تصریح کرد: دانش آموزان پایه نهم بر اساس شرایطی که مجاز شناخته شده است می‌توانند بر حسب وضعیت تحصیلی و علاقه مندی یکی از این رشته‌های تحصیلی را برای ورود به پایه دهم انتخاب کنند.

وی ادامه داد: مراکز و هسته های مشاوره دراین ایام آماده خدمات دهی راهنمایی و مشاوره به دانش آموزان و خانواده ها در زمینه انتخاب رشته تحصیلی  هستند.

رییس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب ها آموزش و پرورش البرز ادامه داد: کانال‌های ویژه‌ای هم در شبکه شاد در نظر گرفته شده است تا دانش آموزان اطلاعات کافی و لازم را برای انجام فرآیند هدایت تحصیلی، آشنایی با مشاغل  و نهایتا انتخاب رشته مطلوب داشته باشند.

وی افزود: طرح هدایت تحصیلی چند سالی است با هدف انتخاب رشته متناسب با علاقه، توانایی و استعداد دانش‌آموزان در مدارس متوسطه دوره اول اجرا می‌شود که امسال ۳۴۳ مشاور تحصیلی در مدارس استان مسوولیت آن را برعهده دارند.

رحمانی گفت: کمیته هدایت تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز نیز به صورت حضوری و یا تلفنی با شماره ۳۲۵۶۳۲۲۴ آماده خدمت به دانش آموزان پایه نهم در زمینه انتخاب رشته آگاهانه است.

وی تاکید کرد: : دانش آموزان پایه نهم مدارس استان را ۱۹ هزار و ۸ نفر پسر و ۱۸ هزار و ۲۴۱ نفر دختر تشکیل می دهد که دراین روزها در حال انتخاب رشته تحصیلی هستند.

استان البرز ۴۷۳ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …