یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

تخم مرغ مورد نیاز بازار البرز تامین می‌شود

تخم مرغ مورد نیاز بازار البرز تامین می‌شودبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ علی احدی گفت: در استان البرز حدود ۱۳۰ واحد فعال مرغداری مستقر است که ۱۰۲ واحد مرغ تخمگذار و ۲۸ واحد پرورش پولت (جوجه مرغ تخم گذار) هستند.
وی با بیان اینکه تخم مرغ با قیمت تنظیم بازار ۴۳ هزار تومان عرضه می‌شود، افزود: روزانه حدود ۱۸۰ تن تخم مرغ در استان تولید که بیش از نیمی از این ماده پروتئینی به استان‌های دیگر ارسال می‌شود.
وی با بیان اینکه واحد‌های موجود در پرورش پولت نیز با نیمی از ظرفیت فعال هستند، گفت: حتی بعضی از واحد‌های بزرگ مرغ تخمگذار با نیمی از ظرفیت و یا کمتر فعال هستند و موجب خارج شدن مقدار زیادی از ظرفیت تولیدی استان از چرخه تولید شده است.
احدی یکی از مشکلات پیش روی واحد‌های مرغ تخم گذار را امکان حذف ارز ترجیحی دانست و افزود: اگر این ارز حذف شود قیمت مصوب تخم مرغ به دلیل بالارفتن قیمت نهاده‌ها افزایش می‌یابد، زیرا ۷۰ درصد قیمت تخم مرغ به نهاده‌ها بستگی دارد.
استان البرز با دارا بودن ۱۰ درصد ظرفیت مرغداری‌های تخم گذار کشور ۱۰ درصد تولید کشور را برعهده دارد و تامین کننده نیاز بسیاری از استان‌های کشور می‌باشد.
البرز رتبه پنجم تولید تخم مرغ در کشور را دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …