چهارشنبه , 12 اردیبهشت 1403

پانزدهمین مرحله رزمایش مواسات در البرز اجرا می شود

سرهنگ پاسدار مهران طیران روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: در این مرحله از رزمایش کمک های مومنانه محوریت با طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است.

وی افزود: در کنار اقداماتی که در این طرح در حوزه های مراقبت، واکسیناسیون و نظارت انجام می شود، خدمات تیم های سیار امدادرسان که با استفاده از ظرفیت یگان موتوری سپاه، بسیج و مردم شکل گرفته به صورت قرارگاه های محلی و با محوریت مسجد انجام می شود.

وی اظهار داشت: در این دوره از رزمایش پیش بینی تهیه و توزیع ۴۰ هزار بسته معیشتی پیش بینی شده که در بین جامعه هدف اعم از محرومان،‌ نیازمندان، آسیب دیدگان از کرونا و بیماران کرونایی توزیع خواهد شد.

طیران گفت: همچنین قرار است ۱۰ هزار بسته لوازم التحریر ، یک هزار و ۸۰۰ دست پوشاک و  ۷۵ هزار پرس پخت غذای گرم با رعایت پروتکل های بهداشتی تهیه و توزیع شود.

وی به آزادسازی ۲۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با کمک خیران و سازمان زندان ها نیز در این ایام اشاره کرد و افزود: در زمینه ایجاد اشتغال نیز قرار است سه کارگاه اشتغالزایی به بهره برداری برسد که ۲ کارگاه در زمینه تولید پوشاک و یک کارگاه در زمینه صنایع دستی فعال می شود که در مجموع با ایجاد این کارگاه ها زمینه اشتغال پایدار برای ۱۰۰ نفر به وجود می آید.

طیران در زمینه مسکن محرومان نیز بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳ منزل به طور کامل توسط جهادگران برای محرومان احداث و ۲۵ منزل نیز در حال مرمت است که این اقدامات تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره از رزمایش مومنانه از علاوه بر ظرفیت های بسیج و سپاه،  ستاد اجرایی هم پای کار آمده و بخش عمده ای از این کمک ها توسط ستاد اجرا می شود ضمن اینکه مراکز نیکوکاری هم نقش پررنگی در اجرای این رزمایش دارند و سایر نهادها مثل اوقاف و کانون مساجد و آستان قدس رضوی هم برنامه هایی دارند.

رییس بسیج سازندگی استان البرز تاکید کرد: تلاش است تا این برنامه ها را تا پایان سال و در فاصله های زمانی ومناسبت های مشخص ادامه دهیم تا در خدمت مردم شهید پرور و شریف استان باشیم.

وی یادآور شد که تمام شعب بسیج سازندگی در پایگاه ها، حوزه ها و نواحی مقاومت آمادگی دارند کمک های مردم خیر را جمع آوری و در کوتاهترین زمان به دست نیازمندان برسانند.

وی گفت: جهادگران نیز تا زمانیکه نیاز هست در کنار مردم خواهند بود و ما افتخار می کنیم که افتخار خادمی مردم را داریم.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …