یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

شرکت عمران شهرجدید هشتگرد تعهدی در قبال معاملات خارج از ضواط ندارد

محمدعلی حاجی زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در کرج بیان داشت : پروژه ۵۶۰ واحدی مذکور موسوم به «شرکت ابنیه راه روماک»  دارای بیش از ۴۰۰ واحد مسکونی مهر است که در سال ۹۷ توسط پیمانکار پروژه تقاضای خودمالکی ۱۰۴ واحد را نموده و متاسفانه بدون انجام تعهدات و تشریفات اداری ،  از عدم دانش متقاضیان خرید واحد مسکونی که عمدتا از اقشار ضعیف جامعه هستند سوء استفاده و اقدام به کلاهبرداری نموده که پرونده در دستگاه قضایی در حال بررسی است.

وی  افزود: به متقاضیان مسکن مهر که از طریق شرکت عمران  شهر جدید هشتگرد نسبت به خرید واحد مسکونی اقدام نموده اند اطمینان خاطر می دهیم که هیچ حقی از آنان ضایع نخواهد شد و شرکت عمران به تعهدات خود عمل خواهد کرد  اما مالباختگانی که  از سازنده پروژه اقدام به خرید واحد کرده اند انتظار می رود به دستگاه قضایی مراجعه و حقوق خود را پیگیری نمایند زیرا شرکت عمران  شهر جدید هشتگرد تعهدی را در قبال  این پروژه ندارد. 

عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرجدید هشتگرد  افزود: همانطور که پیش از این  اعلام شده ، از متقاضیان خرید یا معامله مسکن مهر به ویژه پروژه های نیمه کاره انتظار می رود  به اداره مسکن مهر مراجعه و از کم و کیف  معامله اطلاع حاصل نمایند در غیر این صورت تعهدی متوجه شرکت عمران شهر جدید هشتگرد  نخواهد شد. 

حاجی زاده با قدردانی از دستگاه قضایی در راستای پیگیری و دستگیری عوامل کلاهبرداری در پروژه مذکور ابراز امیدواری کرد  با ورود دستگاه قضایی و بویژه  دادستان شهر جدید هشتگرد ، مالباختگان به حقوق خود دست یابند.

وی گفت : شرکت ابنیه راه روماک به عنوان پیمانکار ساخت پروژه مسکن مهر بوده که برخی از مدیران آن اقدام به کلاهبرداری نموده اند و در حقیقت معاملات مذکور هیچ ارتباطی به شرکت عمران شهر جدید هشتگرد ندارد.

 فرمانده انتظامی ساوجبلاغ استان البرز روز گذشته  از دستگیری اعضای باند فروش واحدهای مسکونی شهر جدید هشتگرد با یک هزار میلیارد ریال کلاهبرداری در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی سلیمانی اظهار داشت که  در پی ارجاع چندین فقره پرونده کلاهبرداری از دادسرای عمومی و انقلاب شهر هشتگرد به پلیس آگاهی با موضوع فروش واحد آپارتمان به چندین نفر در شهر جدید و عدم واگذاری واحد های مسکونی به مال باختگان، شناسایی و دستگیری کلاهبرداران به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرارگرفت.
وی افزود: در بررسی های مقدماتی مشخص شد که افرادی تحت عنوان یک شرکت از طریق پروژه واگذاری آپارتمان، اقدام به فروش واحدهای آپارتمانی در شهر جدید هشتگرد کرده اند ولی هیچ گونه آپارتمانی به مردم تحویل نداده و متواری شده اند.
سلیمانی خاطرنشان کرد : کارآگاهان در ادامه متوجه شدند که متهمان اقدام به فروش ۵۶۰ واحد مسکونی و آپارتمان به ۵۰۰ نفر از افراد حقیقی کرده اند در حالی که کل واحد های پروژه مد نظر  ۱۰۴ واحد بوده است.
وی گفت:  متهمان با توجه به اینکه از تحت تعقیب بودنشان مطلع شده و بدون برجاگذاشتن هرگونه ردی از استان البرز متواری شده بودند که با تلاش شبانه روزی کارآگاهان،  مخفیگاه هر سه نفر آنها در استان های تهران و مازندران شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی ضمن دستگیری در عملیات های جداگانه، به پلیس آگاهی ساوجبلاغ منتقل شدند.
سلیمانی خاطر نشان کرد: ۱۵ نفر دیگر که در انجام این اقدامات مجرمانه دخیل بودند دستگیر شدند و  ارزش کلاهبرداری های صورت گرفته  حدود یک هزار میلیارد ریال برآورد  شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به اعلام شکایت از سوی ۵۰۰ نفر از  مردم در خصوص این پرونده، گفت: متهمان پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …