شنبه , 15 اردیبهشت 1403

دادستان ‌‌کرج: ۶۷۵ ملک باید از ‌حریم رودخانه کرج عقب‌نشینی کنند/ دادستانی دیگر اجازه تصرف را نمی‌دهد + فیلم

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حسن مددی در حاشیه آزادسازی بستر رودخانه کرج تصرف‌شده توسط افراد حقیقی اظهار داشت: آزادسازی در بخش دستگاه‌های دولتی و نهادهای نظامی در حال انجام و کار به اتمام رسیده است.

وی افزود: به ‌جز دو 2 نهاد نظامی که اعلام همکاری کرده‌اند و بیان کردند که این اقدام را خودشان در یک فرصت انجام می‌دهند سایر دستگاه‌ها به تکالیف خود در مورد آزادسازی عمل کرده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با بیان اینکه در بخش خصوصی در پایین بستر رودخانه در منطقه حصار برخی از مالکان داوطلبانه نسبت به آزادسازی بستر و حریم اقدام کرده‌اند که جای تشکر دارد، اضافه کرد: مالکان بخش‌های خصوصی دیگر از جمله ملکی که امروز شاهد تخریب آن بودیم با وجود اینکه اخطار داده شده بود اقدام به آزادسازی بستر نکردند و تعارضاتی در بستر و حریم، منافع طبیعی و تغییر کاربری غیرمجاز و تخلفات متعدد دارد.

مددی با ابراز اینکه با وجود تذکر و اخطار به مالک اقدام به آزادسازی در این بنا اقدامات لازم برای آزادسازی بستر و حریم توسط این ملک انجام نشده بود، ادامه داد: و امروز شاهد هستیم که دادگستری استان قاطعانه و با استناد به قانون اقدام به آزادسازی کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز تصریح کرد: تمام مالکان باید بدانند که در این بخش قاطعانه قانون اجرا می‌شود و بر همین اساس هشدار می‌دهیم که نسبت به آزادسازی بستر و جلوگیری از تصرفات اقدام کنند تا شاهد قوه قهریه در این بخش نباشند.

مددی با تأکید به اینکه به‌طور قطع اموالشان ضایع شده است و موجبات این ضایع شدن را نیز خودشان فراهم می‌کنند افزود: در واقع اقدامی است که علیه خودشان انجام می‌دهند و بر همین اساس امیدوار هستیم که در آینده نزدیک آزادسازی بستر انجام شود.

مددی با اعلام اینکه حدود 675 ساختمان در مسیر رودخانه کرج باید آزادسازی شود، گفت: تاکنون از 19 دستگاه 18 دستگاه که برخی از آنها چند ساختمان داشته‌اند اجرایی شده‌اند و باقیمانده نیز برخی در پایین‌دست رودخانه حدود 6 مالک خصوصی داوطلبانه نسبت به آزادسازی اقدام کرده‌اند.

مددی خطاب به مردم عنوان کرد: به‌محض اینکه کار تمام دستگاه‌ها در خصوص آزادسازی به اتمام رسید و تخلیه نخاله‌ها انجام شد با دعوت از رسانه‌ها تمام اقدامات را به مردم نشان می‌دهیم و اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: این موضوع را نیز قاطعانه اعلام خواهیم کرد که دیگر اجازه تصرف مجدد را نخواهیم داد و اگر کسی دست به چنین کاری بزند مجازات قانونی خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با بیان اینکه با آزادسازی حریم برخی از بخش‌ها دسترسی برای مردم با رعایت نکات محیط زیستی و بهداشتی فراهم می‌شود اظهار کرد: امروز پایین‌دست رودخانه یک پارک‌رود عملیات اجرایی آن آغاز شده است که در نیمه فروردین به بهره‌برداری می‌رسد.

مددی ادامه داد: تمام بخش‌ها و رستوران‌ها آن بخشی را که در حریم قرار گرفته است نسبت به اجرای آزادسازی اقدام کنند‌.

وی همچنین در خصوص یک هتل که بر اساس اعلام میراث فرهنگی در تخریب آن تأخیر وجود داشته است، گفت: در خصوص این هتل نیز مقرر شده است که اداره آب منطقه‌ای بررسی و اعلام نظر کند.

 

 

انتهای پیام/ش+

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …