جمعه , 21 اردیبهشت 1403

وزیر کشور: افزایش اختیارات استانداران در هیات دولت مطرح می شود

به گزارش ایرنا، احمد وحیدی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه لرستان افزود: استانداران باید به عنوان نماینده دولت با همدلی و همکاری با نمایندگان ولی فقیه در استان ها با اختیارات کافی تصمیم گیری و از همه اختیارات استفاده کنند چون آنها مسوول هستند.

وی اظهار داشت: این مهم در دولت مطرح خواهد شد تا بتوانیم این اختیارات را داشته باشیم و مشکلات با محوریت استانداران حل شود.

وی همچنین با بیان اینکه فرد بیکار هویت اجتماعی خود را از دست می دهد گفت: باید بیش از هرچه بر اشتغال تاکید کنیم چراکه موجب حل آسیب های اجتماعی، افزایش تولید و نرخ رشد  می شود.

وزیر کشور تاکید کرد: باید با نگاه اسلامی به رفع آسیب های اجتماعی توجه کنیم، برنامه فوری برای حل این مسایل تدوین شود و چنانچه در شهری کانون بحران آسیب های اجتماعی وجود دارد باید به سرعت در دستور بررسی و اقدام قرار گیرد.

وحیدی ادامه داد: عادی سازی برخی مسایل، در دستور کار دشمن قرار دارد که یکی از این موارد این است که موضوعاتی همچون آسیب های اجتماعی عادی شود بنابراین مسوولان نباید اجازه تحقق این اهداف را بدهند.

وی همچنین اضافه کرد: تنها شایسته سالاری باید در دولت مد نظر باشد و خواسته دولت در این راستا جدی است که افراد شاغل در دستگاه های اجرایی باید تمام وقت خود را برای مردم بگذارند تا شهروندان احساس کنند آنان در موضع انصاف و عدالت ایستاده اند.

وزیر کشور تصریح کرد: مردم باید صداقت، تلاش مستمر و همدلی با خود را توسط دولت احساس کنند.

وحیدی همچنین با بیان اینکه جمهوری اسلامی آینده ای بسیار درخشان در پیش دارد و روزانه بر عزت جهانی آن افزوده خواهد شد اظهار داشت: برای حل مشکلات باید شناخت و درک درستی از اوضاع و باور داشت خود ما کلید اصلی حل مشکلات هستیم.

وی ادامه داد: لرستان یک سرمایه بزرگ است و باید برای رفع مشکلات از همین سرمایه استفاده شود البته دولت موظف است و به استان ها کمک می کند اما چشم داشتن به اعتبارات نفت مشکل را حل نمی کند.

وزیر کشور افزود: برای شکوفایی ظرفیت ها دانش کافی، شناسایی کارآفرینان و تشویق آنان، ایجاد جاذبه برای سرمایه گذاران با بستر فرهنگی، اجتماعی و امنیتی و هزینه کرد نقدینگی در بخش تولید، ضروری است.

وحیدی بیان کرد: در این راستا مسوولان باید با سرمایه گذاران خوشنام صحبت و مشکل آنان را با حضور مدیران کل حل کنند و در صورت نیاز به اختیارات استانی و ویژه، موارد مورد نظر را به وزارت کشور و دولت پیشنهاد دهند.

 وی همچنین با اشاره به اینکه امروز در یک نقطه جدید و تحولی قرار داریم گفت: جمهوری اسلامی تاکنون مسیر پر از خطری را با سلامت طی کرده است و در اوضاع آشفته دنیا، باوجود همه فشارهایی که بر کشور وارد شده اما حرکت و رفتار ما منطقی‌ترین، اصولی‌ترین، اخلاقی ترین و هدفمند ترین راهی است که در دنیا وجود دارد.

وزیر کشور تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با اتکا به خدای متعال، اعتماد به مردم و در پرتو هدایت‌های اهل بیت (ع) تحت زعامت رهبر معظم  انقلاب با قدرت به جلو حرکت می کند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …