جمعه , 10 فروردین 1403

تبلیغات اغوا کننده، ترفند افزایش مخاطب در اینستاگرام

رییس پلیس فتا البرز با اشاره به اینکه افزایش دنبال کنندگان در اینستاگرام، یکی از شگرد‌های مجرمان مجازی شده است، گفت: کاربران قبل از دنبال شدن باید از عواقب آن مطلع شوند.

تبلیغات اغوا کننده، ترفندی برای افزایش فالووربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، سرهنگ «رسول جلیلیان» گفت: هدف اصلی سوءاستفاده کنندگان، تبلیغات اغوا کننده برای افزایش بازدید و لایک در کانال و گروه و صفحه اینستاگرام است که کاربران باید حساسیت بیشتری نسبت به این مهم برای پیشگیری ازهرگونه جرایم باشند.

به گفته رییس پلیس فتا البرز: یکی از شگرد‌های مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از مردم، انتشار آگهی‌های جعلی به عنوان فروش محصولات ارزان قیمت در سایت‌های واسط فروشگاهی است.
رییس پلیس فتا البرز افزود: کاربران فریب وعده‌های پوچ و تبلیغات اغواکننده کلاهبرداران را نخورند و قبل از اطمینان از اصالت و مدارک کالا اقدام به پرداخت بیعانه نکنند.
جلیلیان گفت: کاربران حتما درخصوص صحت هویت فرد آگهی دهنده بررسی‌های لازم را انجام دهند.
او افزود: افراد سودجو با استفاده از ترفند تبلیغات جذاب تلاش می‌کنند کاربران را افزایش و با خود همراه کنند تا بتوانند به اهداف مجرمانه خود دست یابند.

او اضافه کرد: یکی از جرایم سایبری با این ترفند سرقت اطلاعات شخصی افراد که در اکانت‌ها و صفحات خود منتشر کرده که سبب می‌شو که حریم خصوصی آن‌ها مورد تهدید قرار گرفته و در فضای گسترده‌تری منتشر شود.

رییس پلیس فتا البرز افزود: در چنین شرایطی کلاهبردار برای افزایش فالوور تبلیغات ارزان قیمت و اغوا کننده کاربران را فریب داده و برای پرداخت مبلغ آن‌ها را به صفحات جعلی درگاه‌های اینترنتی (فیشینگ) هدایت می‌کند و پس از وارد کردن اطلاعات بانکی در صفحه جعلی درگاه بانکی که توسط کلاهبردار طراحی شده است اطلاعات حساب بانکی به سرقت می‌رود.

او به کاربران صفحات اجتماعی توصیه کرد که فعالیت در شبکه‌های اجتماعی بسیار حساس است و کاربران برای حفظ حریم خصوصی از هرگونه اطلاعات فردی خودداری کنند.

جلیلیان، افزود: در چنین شرایطی کلاهبرداران با ترفند خاص کاربران را وادار به ارائه اطلاعات بانکی، شماره کارت، رمز اینترنتی CVV۲ و تاریخ انقضای کارت را در اختیارکلاهبرداران فضای مجازی قرار دهند.

رییس پلیس فتا البرز، سایت پلیس فتا را مرجع کامل آخرین اطلاعات و تهدیدات سایبری معرفی کرد و از خانواد‌ها و عموم مردم خواست که برای پیشگیری و مقابله با هرگونه جرایم سایبری به مطالعه توصیه‌های این سایت بپردازند.
او تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …