جمعه , 21 اردیبهشت 1403

کپنهاک از مذاکره با واشنگتن خبر داد / استقرار نظامیان آمریکا در دانمارک

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا به نقل از رویترز، مت فردریکسن نخست وزیر دانمارک افزود که این مذاکرات تاثیر گرفته از مساله اوکراین نیست. 

وی گفت که آمریکا حدود یک سال پیش تقاضای این مذاکرات را داده بود و واشنگتن در سال‌های اخیر همکاری نظامی خود را با دیگر متحدان ناتو مانند نروژ و کشورهای بالتیک تقویت کرده است. 

نخست وزیر دانمارک با تاکید بر اینکه این مذاکرات نتیجه تحولات پیرامون اوکراین نیست، گفت: ما خواهان حضور قوی‌تر آمریکا در اروپا و دانمارک هستیم. 

او خاطرنشان کرد: اما وضعیت پیرامون اوکراین بر این وضعیت تاکید می‌کند که ما نمی‌توانیم صلح، آزادی یا امنیت خود را نادیده بگیریم و همچنین ضرورت همکاری نزدیک‌تر با آمریکا را نشان می‌دهد. 

دانمارک به عنوان یک متحد نزدیک آمریکا دارای موقعیت راهبردی است و دروازه‌ای برای کشتی‌ها به دریای بالتیک است که در آن روسیه پایگاه‌های نظامی دارد. 

فردریکسن افزود: چنین توافق مستقیمی بین آمریکا و دانمارک، زمینه همکاری و فعالیت‌های جدیدی را در تعدادی از مناطق نظامی منتخب در دانمارک فراهم می‌کند و ممکن است شامل حضور سربازان آمریکایی در خاک دانمارک شود. 

در ماه‌های اخیر به دلیل ادعای غرب درباره صف‌آرایی نظامی روسیه در مرزهای اوکراین، روابط ناتو با مسکو با تنش روبه رو شده است. 

روسیه اعلام کرده که قصد حمله به هیچ کشوری را ندارد. مسکو همچنین هشدار داده که اقدامات ناتو در نزدیکی مرزهایش تهدیدی برای امنیت ملی است و این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که نیروها را به دلخواه در قلمرو مستقل خود جابجا کند. 
 

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …