شنبه , 8 اردیبهشت 1403

حمایت جانباز ۷۰ درصد از ۱۰ کودک یتیم نیازمند

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن نوع دوستی و انسان دوستی یکی از ویژگی‌های برتر انسان‌های مسئولیت‌پذیر جامعه است که موجب می‌شود دستان یاری‌بخش برای نیازمندان باشیم تا از این رهگذر به آلام و مشکلات نیازمندان رسیدگی کرده و به آن بپردازیم.

«محمود خانی» جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس است که ادامه، راه جهاد را در کمک به ایتام نیازمند یافته است.

او که به همراه همسرش حمایت از ۱۰ فرزند یتیم را برعهده گرفته است، می‌افزاید: با توجه به وضعیت اقتصادی امروز جامعه، در حد توان سعی می‌کنم به ایتام و نیازمندان کمک کنم و خوشبختانه تا امروز هم در این مسیر موفق بودیم.

این جانباز گرانقدر دوران دفاع مقدس در مورد شرایط خود ادامه می‌دهد: من پیشکسوت جنگ هستم و در گذشته هم در کارخانه‌ای شاغل بودم و در سال ۱۳۶۹ به دلیل مجروحیت ۷۰ درصدی ناشی از جنگ از کارافتاده کلی شدم. ضمن اینکه پنج فرزند دختر دارم که چهار نفر از آنها ازدواج کردند و ۱۱ نوه هم دارم.

وی پیرامون سابقه همکاری خود با کمیته امداد امام خمینی (ره) به این موضوع اشاره می‌کند که بیش از ۱۰ سال است با این نهاد ارتباط دارم و در زمینه کمک و حمایت از ایتام به آنها همکاری می‌کنم.

او با توضیح در مورد آشنایی خود با طرح «اکرام ایتام» می‌گوید: از همان سالی که با کمیته امداد امام خمینی (ره) آشنا شدم از طرح «اکرام ایتام» استقبال کردم و نتیجه آن را نیز در زندگی‌ام به مراتب دیده‌ام.

این جانباز نیکوکار با اشاره به تعداد کودکان تحت پوشش خود می‌افزاید: من در زمینه حمایت و کمک به ایتام بدون توجه به مذهب و قومیت ورود کردم. نخستین افرادی را هم که تحت پوشش کمک‌های خودم قرار دادم خواهر و برادری اهل «گرگان رود» استان گیلان بودند. البته به مرور زمان تعداد افرادی که تحت پوشش گرفتم زیاد شدند و به تعداد ۱۰ نفر رسید که ساکن کرج و تهران هستند.

وی به همراهی همسر خود در این کار خیر اشاره کرده و می‌گوید: مشوق اصلی من برای حضور در مسیر این امر خیر همسرم بود و ایشون با یکی از کارمندان خانم کمیته امداد آشنایی دارد و با ایشان مرتبط است و برای کارهای خیریه از مشاوره‌های او استفاده می‌کند.

آقای خانی در مورد انگیزه خود برای انجام کارهای خیر معتقد است: انجام اقدامات خیر و کمک به همنوعان و نیازمندان را وظیفه خود می‌دانم. البته جزو اغنیا نیستم اما از آنجایی که حق نیازمندان در روزی اغنیا قرار داده شده است انجام اقدامات خیر را جزو وظایف خود می‌دانیم.

این جانباز ۷۰ درصد از اثرات اقدامات خیر خود در زندگی می‌گوید: بیشترین توفیقات که به دلیل کارهای خیری که انجام دادم نصیب من شده توفیقات سرشار سفرهای زیارتی بوده است. من چیزی در حدود ۲۵ سال کاروان‌های زیارتی را به قم و جمکران بردم. چندین بار به کربلا، مکه و سوریه داشتم که اینها حاصل دعاهای افرادی است که توفیق کمک به آنها را داشتم.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …