پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403

فرهنگ غدیر ظرفیت پاسخگویی به تمام نیازهای انسان را دارد

علی حدادی روز شنبه به مناسبت دهه امامت و ولایت دردیدار با سادات شهرستان طالقان اظهارداشت: دهه ولایت، فرصت مناسبی برای تبیین و تبلیغ واقعه غدیر است و بابد به فرهنگ عمومی و مردمی تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: شیعیان در سراسر جهان روز غدیر را جشن گرفته و مراسم مختلفی را در گرامیداشت آن برگزار می‌کنند که در قرن‌های اخیر از شعائر شیعه محسوب می‌شود.

وی بیان داشت: در احادیث شیعه تعابیری هم چون عیدالله الاکبر، عید اهل بیت محمد(ص)  و اشرف الاعیاد برای این روز به کار رفته است.

حدادی خاطرنشان کرد: بنیاد بین المللی غدیر از سال ۶۷ با دستور مقام معظم رهبری تاسیس و به صورت ویژه برگزاری جشن های مرتبط با این عید بزرگ مسلمانان را عهده دار شد.

وی تصریح کرد: بنیاد بین‌المللی غدیر نیز دراستان های مختلف کشورفعال شده است تا موضوع غدیر را که یک جریان و تاریخ است محدود به یک روز نکند زیرا تبیین مساله غدیر، تمامی اموری را که باید یک مسلمان و شیعه انجام دهد تحت شعاع خود قرار می‌دهد. 

وی ادامه داد: یکی از سنت‌های امیرالمومنین علیه السلام کمک به آزادی زندانیان و انجام کارهای خیر در حمایت از نیازمندان بوده و شایسته است شیعیان و محبان آن حضرت نیز در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

نماینده مردم شهرستان های ساوجبلاغ،نظرآباد،طالقان و چهارباغ درمجلس شورای اسلامی،اضافه کرد: دهه ولایت و عید غدیر بهترین فرصت برای تبیین اهمیت این عید بزرگ است و باید از این فرصت به بهترین نحو ممکن استفاده کرد.

وی عنوان کرد: در خطبه غدیر، پیامبر گرامی اسلام می فرماید بالاترین معروف تبلیغ ولایت حضرت علی (ع) است و از این جهت تکلیف سنگینی بر عهده ما قرار دارد.

حدادی تاکید کرد: برنامه های فرهنگی و مذهبی را در کشور باید تقویت کنیم تا نسل امروز در مقابل هجمه ضد دینی دشمنان آسیب نبیند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …