شنبه , 15 اردیبهشت 1403

۳۵.۵ درصد از جمعیت کار البرز شاغل هستند

زهرا عربشاهی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:  بررسی روند تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی استان  البرز نشان می دهد که این شاخص نسبت به فصل مشابه درسال گذشته ، ۰.۳ درصد رشد داشته است که این تغییر نشان‌دهنده افزایش مشارکت افراد بالای ۱۵ سال در فعالیت های اقتصادی است.

وی ادامه داد: براین اساس می توان به برخی از عوامل افزایش نرخ از جمله شناخت بیشتر مردم از ویروس کووید ۱۹ در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل و آشنایی با راه حل های مقابله با آن و همچنین واکسیناسیون افراد بالای ۶۵ سال و رعایت پروتکل های بهداشتی اشاره کرد.
عربشاهی گفت: بررسی نرخ بیکاری جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر در بهار ۱۴۰۰ نشان می دهد که ۱۰.۶ درصد از جمعیت فعال استان بیکار هستند. همچنین بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری در بهار ۱۴۰۰ استان نشان دهنده این است که این شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال قبل، ۱.۷ درصد  کاهش داشته است که این کاهش به همراه افزایش نرخ مشارکت و افزایش نسبت اشتغال نشان از بهبود وضعیت اشتغال استان دارد.
وی خاطرنشان کرد: نسبت اشتغال جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر استان در همین فصل نشان می‌دهد که ۳۵.۵  درصد از جمعیت در سن کار (۱۵ ساله و بیشتر) شاغل بوده اند و بررسی روند تغییرات نسبت اشتغال نشان می دهد که این شاخص، نسبت به فصل مشابه سال قبل در استان با ۰.۹ درصد افزایش روبرو بوده است .

عربشاهی بیان داشت: نکته قابل توجه این است که در فصل بهار، شاخص های نرخ مشارکت و نسبت اشتغال، میانگین کشوری و استان طی سالهای  ۹۸ تا ۹۹ به ترتیب (کشور ۱.۱ و ۳.۷ درصد) ، (استان البرز ۱.۸ و ۴.۷درصد)  بوده است .

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …