یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

غبار روبی مزار شهدای فرهنگی در البرز

به گزارش ایرنا، این آیین با حضور مربیان و معاونین پرورشی مدارس البرز روز پنجشنبه با رویکرد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در چهل گلزار شهدای این استان اجرا شد.

در این آیین فرهنگیان با نثار سلام و صلوات به روح ملکوتی امام خمینی (ره) و شهیدان رجایی و باهنر از بنیانگذاران نهاد مقدس امورتربیتی، سالروز هشتم اسفند روز امورتربیتی و هفته تربیت اسلامی  و تاسیس این نهاد مقدس انقلابی و ارزشمند را گرامی داشتند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز در این زمینه گفت: مهمترین هدف امور تربیتی حراست از مرزهای اعتقادی و حفظ دستاوردها  و تبیین ارزشهای انقلاب در مدارس است.

فرشته فهمیده افزود: شهدا چراغ هدایت و راهنمای عمل تمامی مربیان ، مشاوران، معاونین پرورشی و تمامی دست اندرکاران تعلیم و تربیت از جمله عوامل اجرایی حوزه پرورشی و فرهنگی هستند.

وی بیان داشت: شهدای گرانقدر با اهدا جان خود عزت، اقتدار، امنیت و سربلندی را به ایران اسلامی ارزانی داشتند.

وی تصریح کرد: شهدا رسالت خود را به خوبی انجام دادند و امروز همه ما وظیفه داریم ادامه دهنده راه شهدا با تبعیت محض از ولایت فقیه باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: یکی از برترین عبرت ها از شهیدان توجه به موقعیت و شرایط در هر عرصه و زمان و داشتن بصیرت در انتخاب راه و موضع و حرکت به موقع است لذا از مکتب شهدایی چون سردارحاج قاسم سلیمانی درس ولایت مداری و سرباز بودن برای کشور، انقلاب و اسلام را فرا گرفت.

وی یادآور شد: معلمان شهید نیز با نثارجان شیرین خویش و قرار دادن آن در طبق اخلاص، به آحاد جامعه بخصوص قشر فرهنگیان و دانش آموزان درس از خودگذشتگی و مقاومت دادند.

فهمیده با بیان اینکه معلمان امروز در جهاد علمی و سلامت هستند، اضافه کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تا کنون شاهد ایثار در تداوم جریان آموزش به دانش آموزان در فضای مجازی و همچنین مشارکت در خدمات رسانی بهداشتی و کمک های مومنانه در استان البرز هستیم که قابل تقدیر است.

وی تاکید کرد: تربیت و تزکیه انسان در قرآن مقدم بر آموزش آمده که نشان از اهمیت ویژه و اساسی این مقوله در زندگی بشریت دارد.

استان البرز ۹۵ معلم شهید دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …