جمعه , 14 اردیبهشت 1403

شیوع موج سوم طاعون در بین نشخوارکنندگان/ تلفات در استان البرز به ۱۰۰ راس رسید

فردین حکیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم  در کرج، در مورد آخرین وضعیت شیوع طاعون نشخوارکنندگان کوچک در استان البرز اظهار داشت: تلفات طاعون نشخوارکنندگان کوچک در استان البرز به 100 راس رسید.

وی افزود: برخی از لاشه‌های آلوده به طاعون در زیر برف هستند که با همکاری محیط‌بانان و جوامع محلی و همیاران محیط زیست به صورت روزانه عملیات پالایش انجام و لاشه‌ها امحا می‌شوند.

مدیرکل محیط زیست استان البرز بیان کرد: عملیات پالایش تا دو ماه آینده ادامه دارد و امیدواریم که روند کاهشی در خصوص نابودی نشخوارکنندگان کوچک را شاهد باشیم.

حکیمی  با اعلام خبر شیوع موج سوم طاعون در بین نشخوارکنندگان کوچک در استان البرز، بیان کرد: موج اول در مهرماه با نابودی 27 راس اغاز شد و موج دوم در دی ماه با تلف شدن دو راس نشخوار کننده کوچک و موج سوم هم از 20 بهمن ماه آغاز شد که تلفات بسیاری به بار آورد و تقریبا 100 راس جمع آوری شد که تنها مربوط به شیوع این دوره از بیماری نیستند.

وی  با اشاره به محدوده جغرافیایی طاعون نشخوارکنندگان کوچک عنوان کرد: شیوع بیماری طاعون تنها در یک دره و منطقه از طالقان بوده و تاکنون از مناطق دیگر گزارشی مبنی بر شیوع این بیماری دریافت نشده است.

انتهای پیام/ح

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …