یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

فدراسیون ورزش همگانی می‌تواند به یک سازمان ملی در حوزه ورزش تبدیل شود

به گزارش ایرنا، افشین مولایی روز چهارشنبه در سفر خود به قزوین و در دیدار و بازدید از هیات ورش‌های همگانی این استان افزود: در حال حاضر یک تشکیلات بزرگ ورزشی در فدراسیون ورزش همگانی ایجاد شده که با کل فدراسیون‌های ورزشی کشور برابری می کند.

وی اضافه کرد: فدراسیون ورزش همگانی به تدریج می‌تواند میلیون‌ها نفر از جامعه ورزشی کشور را درون خود جای دهد که این مهم باید در استان‌ها نیز مورد توجه باشد.

مولایی با بیان اینکه در برخی از لیگ‌ها از سال گذشته تاکنون جمعیت ورزشی از ۷۰ هزار نفر به ۱۵۰ هزار نفر رسیده است، اظهار داشت: این افزایش ۱۱۴ درصدی تنها مربوط به یکی از لیگ‌های ورزشی است و این ظرفیت به طور حتم در رشته‌های دیگر نیز چندین برابر خواهد بود.

این مسؤول تصریح کرد: از ۱۰۰ درصد ظرفیت موجود در ورزش همگانی، تنها ۱۰ درصد عملیاتی شده و هنوز موارد عدیده‌ای وجود دارد که مغفول مانده و باید به آن بپردازیم.

رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی سپس به رفع معضل کم تحرکی در ورزش همگانی اشاره کرد و گفت: یک زمانی مسئله اصلی در ورزش همگانی پیاده روی بود، اما امروز فدراسیون موضوع کم تحرکی را موضوع اصلی جامعه می‌داند و برای آن برنامه‌های مختلفی را پیش بینی کرده است.

مولایی به استقبال از لیگ مینی فوتبال در بین اقشار مختلف جامعه اشاره کرد و گفت: در آینده نزدیک لیگ مینی فوتبال ویژه روستاییان را نیز برگزار خواهیم کرد و اعتقاد داریم می‌توان از ظرفیت نیروهای مسلح نیز در این رشته بهره برد.

وی از تلاش‌ها و اقدامات رییس هیات همگانی استان قزوین تشکر کرد و گفت: آقای شفیعی به لحاظ تجارب متعددی که در حوزه مدیریت ورزشی و مسائل سیاسی و اجتماعی دارند، بسیار خوب توانستند با اقشار مختلف ارتباط برقرار کرده و عملکرد خوبی از خود به جای بگذارند که این روند باید همچنان تداوم داشته باشد.

عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان قزوین نیز در این نشست ضمن خیر مقدم به رییس فدراسیون ورزش همگانی اظهار داشت: ورزش همگانی در استان یکی از پویاترین فعالیت‌های ورزشی محسوب می‌شود و همواره شاهد هستیم جمعیت قابل توجهی از اقشار مختلف اجتماعی در رشته‌های آن شرکت می‌کنند.

لازم به ذکر است، رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور در سفر خود به استان قزوین قرار است روز پنجشنبه ۲۵ آذرماه جاری در کارگاه یک روزه کمپین‌های تندرستی برای توسعه فعالیت های بدنی حضور باید.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …