چهارشنبه , 12 اردیبهشت 1403

وابستگی کودکان به فضای مجازی؛ زنگ خطر خانواده ها

رییس پلیس فتا البرز با اشاره به گسترش آموزش‌های مجازی برای کودکان، از خانواده‌ها خواست مراقب زنگ خطر اعتیاد و وابستگی اینترنتی فرزندان خود در این محیط باشند.

وابستگی کودکان به فضای مجازی؛ زنگ خطر خانواده هابه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، سرهنگ رسول جلیلیان، گفت: علاوه بر اعتیاد اینترنتی، دسترسی به محتوای نامناسب، آسیب‌های جسمی و ارتباط با افراد ناشناس موارد دیگری از آسیب‌های گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رود.

به گفته رییس پلیس فتا البرز: همراهی و هماهنگی والدین با فرزندان و نظارت بر رفتار و فعالیت سایبری آن‌ها یک ضرورت بوده چرا که ناآگاهی والدین، موجب آسیب‌ها و تهدیدات گوناگون خواهد شد.

سرهنگ جلیلیان افزود: افزایش تعاملات خانوادگی یکی از راه‌های کنترل کودکان در فضای مجازی است و خانواده‌ها باید برای استفاده کودک از اینترنت زمان معین و هدف در چهارچوب خاص تعیین کنند.

او گفت: کودکان در وبگردی‌ها برخی مواقع به موضوعاتی برخورد می‌کنند که متناسب با سن آن‌ها نیست که خانواده‌ها باید زمان حضور فرزندان در این فضا، همه جوانب اعم از تهدید و آسیب را در کنار قابلیت‌های آن مد نظر قرار دهند.

رییس پلیس فتا البرز افزود: امروزه کودکان و نوجوانان زمان زیادی را در روز صرف بازی‌های آنلاین، استفاده از اپلیکیشن‌ها و یا حضور در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند و این فعالیت‌ها اغلب به دور از چشم والدین بوده و نظارت دقیقی هم برآنان وجود ندارد.
او اضافه کرد: حضور در فضای مجازی و استفاده از ابزار‌ها و امکانات متنوع آن برای خانواده وفرزندان امری اجتناب ناپذیر است و یکی از روش‌های محدود کردن فعالیت کودکان در فضای سایبر، استفاده از نرم افزار‌های کنترلی مختص کودکان و نوجوانان است.

جلیلیان، گفت: حفظ سلامت جسمی و روحی فرزندان و جلوگیری از سوء استفاده احتمالی ازسوی مجرمان سایبری امری ضروری است و اگر فعالیت فرزندانشان را در این فضا کنترل نشود، می‌تواند آسیب‌های غیرقابل جبرانی را در بر داشته باشد.
او تاکید کرد: پلیس فتا همواره در حال آگاه سازی خانواده‌ها و کاربران فضای مجازی از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی است و لازم است خانواده‌ها نیز افزایش سطح آگاهی و رصد دائم فعالیت‌های کودکان و نوجوانان در فضای سایبری، از آسیب‌های احتمالی که متوجه فرزندانشان است، پیشگیری کنند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …