جمعه , 14 اردیبهشت 1403

تشدید برخورد قانونی با وسایل نقلیه آلاینده در البرز

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی البرز گفت: با توجه به افزایش آلودگی هوا طرح برخورد قانونی با وسایل نقلیه آلاینده و فاقد معاینه فنی در البرز تشدید شد.

تشدید برخورد قانونی با وسایل نقلیه آلاینده در البرزبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، سرهنگ حمد الله رحمتی پور گفت : در اجرای این طرح با خودرو‌های شخصی ، دولتی و موتورسیکلت‌های فاقد برچسب معاینه فنی برخورد قانونی خواهد شد.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی البرز، افزود: همچنین به دلیل افزایش آلاینده‌ها و وارونگی هوا، تردد کامیون‌ها در معابر شهری استان ممنوع است.

به گفته رحمتی پور از امروز دوشنبه تا روز چهارشنبه هفته جاری تردد هرگونه وسایل نقلیه سنگین در معابر شهری استان ممنوع شده و این ممنوعیت تردد بین ساعت ۶ صبح الی ۲۱ ادامه دارد و با رانندگان متخلف برخورد می‌شود.

او از مردم خواست تا حدامکان از هر گونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود، خودداری کنند و از خروج غیر ضروری از منازل و فعالیت‌های طولانی یا سنگین اجتناب ورزند.

رحمتی پور افزود: خودرو‌هایی که عمر تولید آن‌ها کمتر از چهارسال باشد نیازی به معاینه فنی ندارند، اما بالای چهارسال باید برگه معاینه فنی دریافت کنند.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی البرز گفت: با توجه به وضعیت هوای استان البرز انتظار می‌رود شهروندان نسبت به انجام معاینه فنی خودرو‌های خود و رفع نواقص فنی آن‌ها اقدام نمایند.

او افزود: اکنون ۱۱ مرکز معاینه فنی خودرو در استان البرز فعال است که از این تعداد یک مرکز در شهرستان ساوجبلاغ، سه مرکز در نظرآباد و بقیه در کرج قرار دارند که مردم می‌توانند برای معاینه فنی خودرو‌های خود به این مراکز مراجعه کنند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …