یکشنبه , 23 اردیبهشت 1403

درگاه الکترونیکی ویژه تالاب صالحیه در البرز راه اندازی شد

«فردین حکیمی» روز سه شنبه در حاشیه راه اندازی درگاه الکترونیکی تالاب صالحیه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور احیای تالاب فصلی صالحیه که تنها تالاب استان البرز می باشد، پروژه احیای این عرصه با استفاده از دانش بومی اجرا می شود.

وی اظهار داشت: در همین راستا برای استفاده از تمام امکانات و ظرفیت ها از جمله حمایت همیاران طبیعت و تشکل های زیست محیطی درگاه الکترونیکی تالاب صالحیه راه اندازی شد.

وی گفت: پروژه احیای تالاب صالحیه توسط یک گروه محلی به نام حامیان تالاب صالحیه اجرایی شده و از طریق برنامه کمک های کوچک (sgp) حمایت می شود که از مهمترین اهداف این طرح آموزش اهمیت تالاب به دانش آموزان مدارس، روستاهای پیرامون تالاب، ارتقای زیر ساخت های بهره برداری پایدار از تالاب در زمینه گردشگری و برگزاری نشست های مشارکتی شناسایی راهکارهای حل تعارضات موجود در تالاب است.

حکیمی افزود: هدف اصلی این پروژه توسعه ی مشارکت مردمی در زمینه حفاظت از محیط زیست و بهره برداری پایدار از تالاب است.

وی با بیان اینکه دهیاری روستای صالحیه و برخی از ارگان های محلی و دولتی در محدوده تالاب و روستاهای پیرامونی نیز در انجام این پروژه با گروه حامیان تالاب همکاری دارند، تصریح کرد: از دستاوردهای این پروژه افزایش پوشش گیاهی، جلوگیری از ایجاد ریزگردها و ماندگاری و زادآوری پرندگان مهاجر می باشد.

وی ادامه داد: ایجاد روش های تولید مبتنی بر حفظ تالاب، همگرایی بیشتر بین مردم روستای صالحیه و دیگر همسایگان و اشتغالزایی با محوریت حفظ تالاب به همراه درآمدزایی از دیگر دستاوردهای احیای این تالاب است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: درگاه الکترونیکی تالاب صالحیه با محوریت آشناسازی عموم مردم با پرندگان ارزشمندم تالاب و کمک به حفاظت بیشتر در راستای ماندگاری و زادآوری پرندگان مهاجر ایجاد شده است.

استان البرز تنها یک تالاب فصلی به نام صالحیه در مناطق بیابانی شهرستان نظرآباد با پهنه ای به وسعت ۳۱ هزار هکتار دارد ولی محدوده آبگیری آن ۲۰۰ هکتار می باشد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …