پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403

تامین علوفه مورد نیاز برای حیات وحش البرز

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز به خشکسالی پیش رو در سال جاری اشاره کرد و گفت: به همین منظور علوفه مورد نیاز برای حیات وحش استان تامین شده است.

تامین علوفه مورد نیاز برای حیات وحش البرزبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، فردین حکیمی، افزود: با توجه کاهش میزان بارش‌ها و پیش بینی بروز خشکسالی و مشکلات احتمالی تامین علوفه برای حیات وحش در سال جاری، اقدامات لازم برای تامین علوفه صورت گرفت.

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز: با توجه به تخصیص اعتبار از سوی سازمان متبوع و همچنین خرید علوفه از سوی حامیان حیات وحش استان در قالب نذر طبیعت، تاکنون حدود ۱۰ تن علوفه تامین و مقدمات لازم برای خرید ۱۶ تن دیگر نیز در حال انجام است تا در مواقع ضروری و نیاز، مورد استفاده قرار گیرد.

حکیمی با بیان اینکه یکی از عوامل تهدید کننده حیات وحش، کاهش میزان علوفه در زیستگاه ها، حضور در باغات و افزایش میزان تعارضات با جوامع محلی است، گفت: به طور قطع این موضوع با توجه به تشدید خشکسالی‌ها، کاهش بارش‌های بهاری و از سوی دیگر چرای مفرط و بدون ضابطه دامها، شدت بیشتری خواهد یافت.

او در خصوص مشکلات احتمالی ناشی از تامین آب برای حیات وحش افزود: با توجه به وجود رودخانه کرج و طالقان و سرشاخه‌های فرعی و چشمه سار‌ها در زیستگاه‌های حیات وحش استان، مشکلات تامین آبی نداریم لیکن در برخی نقاط که احتمال بروز مشکل تامین آب وجود دارد، برنامه آبرسانی یا ایجاد آبشخور در دستور کار قرار خواهد گرفت.

استان البرز دارای منطقه ۶۴ هزار هکتاری حفاظت شده البرز جنوبی و ۷۵ هزار هکتاری شکار ممنوع طالقان است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …