چهارشنبه , 12 اردیبهشت 1403

آموزش و پرورش و نیروی انتظامی البرز تفاهم نامه همکاری امضا کردند

مدیرکل آموزش و پرورش البرز روز دوشنبه در حاشیه امضای این تفاهم نامه گفت:  پیشگیری از آسیب های اجتماعی، تبادل اطلاعات ،پژوهش های مشترک آموزشی و تربیتی جهت نهادینه سازی انضباط اجتماعی و قانون مداری از اهداف امضای این تفاهم نامه است.

سالار قاسمی از توسعه خدمات مشاوره ای و مددکاری اجتماعی به دانش آموزان،تقویت روحیه ی مشارکت جویی و مسوولیت پذیری، خودباوری و اعتماد به نفس در دانش آموزان را از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم ذکر کرد.

وی امنیت، آسایش و نظم حاکم بر جامعه را مرهون تلاش پرسنل مقتدر، امین و خدمتگزار نیروهای انتظامی، سپاه ، ارتش و امنیتی دانست وخاطرنشان کرد: از زحمات و خدمات پرسنل ناجا در راه امنیت و آرامش جامعه خصوصا موارد مربوط به تردد دانش آموزان و معلمان و تامین امنیت مدارس قدردانی می کنیم.

وی با اشاره به گستردگی حوزه کاری در آموزش و پرورش با حضورنیم میلیون دانش آموز درالبرز، یادآورشد: جهت حفظ اقتدار و اعتماد اجتماعی نیاز به ارتباط تنگاتنگ با پلیس در تمام مراحل به ویژه در زمینه ی پیشگیری از آسیب های اجتماعی داریم.

قاسمی تصریح کرد: برنامه های آموزشی و پیشگیرانه آموزش و پرورش در راستای نهادینه شدن ارزش ها « کنترل درونی» و همچنین برقراری نظم و امنیت و اعمال اقتدار نیروی انتظامی « کنترل بیرونی »  از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه از امروز به دلیل آغاز آموزش حضوری دانش آموزان در مدارس البرز نیاز به همراهی تنگاتنگ نیروی انتظامی داریم،اضافه کرد: برای کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان که از زمان شیوع ویروس کرونا بیشتر شده است به همکاری آموزشی این نیرو در مدارس استان نیاز داریم.

وی ادامه داد: گزارش های میدانی از مدارس حاکی از آن است که اولیای دانش آموزان تمایل به حضور دانش آموزان در مدارس دارند زیرا وضعیت کرونایی موجب بی نظمی در زندگی روزمره و افت تحصیلی دانش آموزان شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان البرز نیزضمن تبریک هفته بسیج به فرهنگیان و دانش آموزان، افزود: با وجود همه دسیسه ها، امنیت در ایران اسلامی به تعبیر مقام معظم رهبری ، مثال زدنی است.

سردار عباسعلی محمدیان خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی آماده ارئه خدمات به دانش آموزان است تا با نظم و انظباط اجتماعی آشنا شوند.

وی بیان داشت: این تفاهم نامه هر ساله بین آموزش و پرورش و نیروی انتظامی منعقد می شود تا همگرایی بین این ۲ نهاد به منظور آموزش و مهارت دانش آموزان سازمان یافته و بیشتر شود.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش البرز برای آموزش حضوری دانش آموزان تلاش می کند که امیدواریم با استقبال مردم همراه باشد تا از این وضعیت خارج شویم.

استان البرز حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …