دوشنبه , 17 اردیبهشت 1403

زیرساخت های محور هشتگرد- طالقان مناسب فصل زمستان نیست

علی زندی فر روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهارداشت: محور هشتگرد- طالقان خرداد ماه امسال افتتاح شد و اکنون  به دلیل شروع فصل سرما  و کاهش ضریب ایمنی مسدود است.

وی با اشاره به  اینکه این جاده در بلندترین سطح منطقه در استان البرز واقع شده است،‌ افزود: جاده هشتگرد – طالقان مه‌گیری و برف‌گیری آن زیاد است ضمن آنکه کاهش دمای این نقطه در فصل زمستان بین ۱۰ تا ۱۵ درجه نسبت به سایر نقاط البرز است.

زندی فر با تاکید براینکه زمان زیادی از افتتاح این جاده نمی گذرد،‌گفت: نگران مخاطرات این محور در فصل زمستان هستیم و زیر ساخت‌های آن مانند،‌ تلفن همراه و غیره هنوز جوابگوی این محور

نیست .

مدیر کل راهداری البرز خاطرنشان کرد: بیم این را داریم که مبادا نتوانیم خدمات لازم و ایمنی کافی در فصل زمستان برای بهره برداران از جاده هشتگرد – طالقان فراهم کنیم .

وی یاد آورشد: تصمیم به انسداد جاده در فصل پاییز و زمستان  در کمیسیون ایمنی استان البرز مطرح شد و نظر تمام کارشناسان این است که در فصل سرما محور به صورت موقت مسدود تا شرایط لازم برای این محور فراهم شود.

زندی فر گفت: چون سال اول است نمی دانیم که این محور در زمان بارشو برف آیا ریزش بهمن یا غیره دارد و  قطعا سال بعد بهتر می توانیم در مورد این محور برنامه ریزی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: اداره کل راه و شهرسازی استان اکنون اقدام به ادامه احداث تونل می کند و  به محض اینکه تونل هم به بهره برداری برسد نگرانی از کنار گذر تونل رفع خواهد شد.

جاده هشتگرد- طالقان  به طول ۴۲ کیلومتر از محورهای کوهستانی البرز به شمار می‌رود.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …