یکشنبه , 16 اردیبهشت 1403

مدیریت بیمارستان امام خمینی (ره) کرج به بنیاد شهید واگذار شد

به گزارش روابط عمومی استانداری البرز عزیزاله شهبازی شامگاه شنبه در نشست تعیین تکلیف بیمارستان امام خمینی (ره) کرج افزود: مقرر شد که بنیاد شهید و امور ایثارگران طی یک ماه آینده به صورت قطعی تحویل بگیرد تا این بیمارستان باتجهیزات بروزتر و منابع انسانی کار آزموده به ارایه خدمات بپردازد.

وی از تعیین تکلیف بیمارستان امام خمینی (ره) کرج که در سال های گذشته مغفول مانده و طی سه سال اخیر باربزرگی بردوش مسوولان شده بود، خبر داد و گفت: با توجه به درخواست بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور از روز سه شنبه ۱۹ مرداد به این نهاد ارزشی واگذار شد.
استاندار البرزضمن قدردانی از همراهی نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، افزود: تعیین تکلیف این بیمارستان یک مطالبه جدی مردمی و جامعه ایثارگران و همچنین درخواست پرسنل این مجموعه بود.
وی ادامه داد: بر آن شدیم که با همراهی نماینده  ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران برای حل این معضل بزرگ وارد عمل شویم.
شهبازی گفت: تمام اعضای شورای تامین استان نیز امروز با عزم جدی حضور یافتند تا تصمیم گیری اساسی داشته باشیم.

بیمارستان امام خمینی (ره) کرج در دهه ۷۰ با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و سازمان همیاری شهرداری ها عملیات ساخت و تجهیز آن انجام شد، این بیمارستان تخصصی با ۵۰۰ تخت دارای بخش های مختلف درمانی است که در نوع خود یک مرکز مهم بهداشتی درمانی در  استان محروم البرز به شمار می رود.

بخشی از سهام این بیمارستان مربوط به شهرداری کرج بوده که البته تصمیم گیری ها برای مدیریت آن بر عهده سازمان بنیاد شهید و سازمان همیاری شهرداری های استان البرز است.

آنطور که در سابقه کاری این بیمارستان به چشم می خورد در سال های نخست فعالیت اگرچه بیمارستان به صورت خودگران بوده اما مشکلات و کاستی ها در آن زمان به شکلی نبود که بیمارستان امام خمینی (ره) نتواند از پس از هزینه ها برآید و این بیمارستان افزون بر خدمات دهی مناسب درمانی، حقوق پزشکان، پرستاران و تمام کارکنان خود را طبق مقررات موجود پرداخت می کرد.

این بیمارستان دارای حدود ۲۵ بخش تخصصی  و واحد درمانی شامل نوار قلب جنین(NST)، نفرولوژی، داخلی، آنکولوژی و خون، اطفال،  کلیه،  عفونی، عینک سازی، چشم پزشکی، ارتوپدی، ژنتیک، جراحی عمومی،  زیبایی،  گوش، حلق و بینی،  شیمی درمانی،  دندان پزشکی،  پوست و مو،  روانپزشکی داخلی اعصاب، غدد،  شنوایی سنجی،  بینایی سنجی،  قلب و عروق،  زنان و زایمان و آموزش به مادران است که البته در روزهای کرونایی به تعدادی بیماران کووید ۱۹ خدمات ارائه کرده است.

مشکلات و چالش های بیمارستان امام خمینی (ره) آنطور که سوابق نشان می دهد از اواخر دهه ۸۰ آغاز شد،  مشکلاتی که با اعتراض های گاه وبی گاه کارکنان آن همراه شد اما دهه ۹۰ با تشدید مشکلات، نارضایتی کارکنان بیمارستان از وضعیت پرداخت حقوق ها  افزایش یافت و هربار به شکلی از مسوولان کشوری و استانی برای برون رفت از این چالش درخواست کمک شد.

بنا به گفته مسوولان وقت بیمارستان امام خمینی (ره) از آنجا که این بیمارستان به صورت خودگردان فعالیت داشته و دارد، می بایست تعرفه های درمانی آن خصوصی محاسبه شود تا ضمن تامین نیازهای مالی بتواند حقوق کارکنان را پرداخت و سطح خدمات را ارتقا دهد.

از سوی دیگر وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در مکاتبات خود شرط صدور مجوز برای محاسبه آزاد تعرفه های درمانی  بیمارستان امام خمینی (ره)،  فروش آن بیمارستان  به بخش خصوصی دانسته که این امر دستگاه های مسوول بیمارستان را به تکاپو برای فروش آن انداخت.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …