پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403

واگذاری ۱۸ کودک به صورت امین موقت به خانواده‌های البرزی

مدیرکل بهزیستی البرز گفت: از سال گذشته تا کنون ۱۸ مورد کودک به صورت امین موقت به خانواده‌ها واگذار شده‌اند.

واگذاری ۱۸ کودک به صورت امین موقت به خانواده‌های البرزیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، وجیهه محمدی فلاح به تفاوت فرزند خواندگی با امین موقت اشاره کرد و افزود: در مورد فرزندخواندگی حمایت‌های بیشتری از کودک مانند تعهدات مالی و تغییر شناسنامه با نام سرپرستان صورت‌می‌گیرد؛ این نوع سرپرستی دائمی است، اما امین‌موقت یک حکم قضائی است و برای کودکانی صادر می‌شود که پدر و جد پدری آن‌ها امکان سرپرستی آن را به‌صورت موقت ندارند.

مدیرکل بهزیستی البرز گفت: در امین موقت تغییر شناسنامه و هویت صورت نمی‌گیرد. ضمنا تعهدات مالی به نفع کودک انجام نمی‌شود. ضمن آن‌که این نوع سرپرستی، موقت است و در صورت بازگشت شرایط پدر و جد پدری، حکم فسخ می‌شود.

محمدی فلاح اضافه کرد: البته اگر به مدت سه سال از والدین و سرپرستان کودکانی که به صورت امین موقت پذیرفته شدند خبری نشود، به تشخیص قاضی، این کودکان برای همیشه به خانواده جدید واگذار می‌شوند و برای آن‌ها شناسنامه هم صادر می‌شود.

او افزود: از سال گذشته تا کنون ۱۸ مورد کودک به صورت امین موقت به خانواده‌ها واگذار شده‌اند.

به گفته مدیرکل بهزیستی البرز : در حال حاضر سه خانه کودک و نوجوان دولتی و ۱۸ خانه غیردولتی وظیفه نگهداری از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست استان را به عهده دارد.

او اضافه کرد: علاوه بر این، بهزیستی البرز در حال حاضر به ۴۹۰ کودک امداد بگیر یعنی کودکانی که در خانواده‌های جایگزین خویشاوندی نگه داری می‌شوند، خدمات ارائه می‌کند.

او افزود: نگهداری از این کودکان بی سرپرست به عهده اعضای خانواده پدری یا مادری مثل عمو، خاله و عمه است که بهزیستی برای اینکار به این خانواده‌های جایگزین کمک هزینه پرداخت می‌کند.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …