جمعه , 10 فروردین 1403

دشمنان در صورت حرکت غلط منتظر اقدام برق آسای نیروهای مسلح ما باشند

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج ضمن تشکر و قددرانی از برگزاری رزمایش  تخصصی دلاورمردان قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیاء به نام مدافعان ولایت ۱۴۰۰ افزود: این رزمایش با قدرت و صلابت انجام و موجب دلگرمی مردم شد و از سوی دیگر به دشمنان پیام قاطع دادند که نیروهای مسلح نظام اسلامی با حول و قوه الهی و تحت فرماندهی رهبر معظم انقلاب برای تامین منافع و دفاع از تمامیت ارضی کشور از آمادگی لازم برخودار هستند.

وی اضافه کرد: در چند روز گذشته نخست وزیر رژیم پلید، غاصب و کودک کش صهیونیستی به ایران در خصوص فعالیت های هسته ای و نقض تعهداتش اتهام زد و از سوی دیگر رییس ارتش شان نیز تهدید کرد که طرح های عملیاتی علیه برنامه هسته ای ایران در حال گسترش است.

حسینی همدانی ادامه داد: کشورهای بیگانه و مستکبران عالم و به خصوص غده سرطانی منطقه که به صورت دایم تهدید می کنند بدانند که اگر دچار اشتباه محاسباتی شده و حرکت غلطی از آنان سر بزند نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با اقتدار و برق آسا مدت اعلام شده برای نابودی آنان را جلو خواهند انداخت.

دست آمریکا و ایادی از منطقه باید قطع شود

حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود به مسایل افغانستان و جنایت های عوامل استکبار در این کشور اشاره کرد و گفت: در تصور اولیه اینگونه خیال می شود که آمریکا افغانستان را ترک کرده، البته با افتضاح و شکست این کشور را ترک و حضور فیزیکی خود را در آنجا به پایان رساند و نمی توانست بیشتر از این نیز در این کشور بماند.

وی ادامه داد: اما فکر و اندیشه پلید خود را با استفاده از دیگر کشورها و افراد و گروه های پرورش یافته در این کشور باقی گذاشته، این در حالی است که یکی از مهم ترین افکار آمریکا در این منطقه که توسط ایادی اش انجام می شود ایجاد اختلافات قومی، فرقه ای و مذهبی است.

حسینی همدانی گفت: تصور کنید که اقوام مختلف افغانستان با یکدیگر دچار اختلاف و به جان هم بیافتند که در این صورت کمترین اتفاق ناشی از این اختلافات ناامن شدن منطقه و سوء استفاده گروه های مزدور و بیشترین نفع را از این نابسامانی و ناامنی آمریکا و اذنابش می برند، به همین دلیل بایستی دست جنایتکار آمریکا و ایادی پلیدش به صورت کامل از منطقه قطع شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر حاکمان افغانستان باید مسوولیت پذیر بوده و در تامین امنیت تمام شهروندان که از مهم ترین ارکان حکمرانی هستند کوتاهی نکنند، باید دست مسببان را قطع و مباشران را به سزای اعمال شان رساند.

امام جمعه کرج افزود: ما نمازگزاران جمعه ضمن همدردی با خانواده شهدای نماز جمعه خان آباد افغانستان، از مجامع بین المللی درخواست می کنیم در خصوص این جنایت و جنایت های مشابه که علیه مسلمانان و شیعیان در دیگر نقاط جهان صورت می گیرد سکوت نکنند و علاوه بر محکومیت برای تنبیه و بازدارندگی قاطعانه حرکت نمایند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود  به تصویب برخی از مواد صدور مجوز کسب و کار از سوی مجلس شورای اسلامی اشاره و گفت:  نسبت به برخی از مشاغل در مقابله با رانت و ویژه خواری این اقدام صورت که جای تشکر دارد.

دولت تکلیف مدیریت ارکان اداره کشور را سرعت ببخشد

خطیب جمعه کرج در ادامه گفت: عده ای از کارگزاران و مسوولان دولت قبل که همچنان بر سر کار هستند به صورت تعمدی برای مردم نارضایتی درست کرده و در پاره ای از موارد خلاء در کارهای جاری و معیشتی مردم بوجود آورده تا القاء نمایند که دولت جدید توانایی لازم را برای اداره ندارد.

حسینی همدانی افزود: به همین منظور نیاز است تا دولت هر چه سریعتر ارکان اداره کشور را به خصوص در استان ها با انتخاب استانداران سرعت ببخشد.

وی ضمن تاکید بر حفظ بیت المال تاکید کرد: دوستان و عزیزانی که در هر مسندی از کوچک تا بزرگ که بیت المال در اختیارشان است آن را وسیله ای برای کسب درآمد و از آن خود ندانند، این در حالی است که اگر خلافی در شهر صورت می گیرد دوستان باید منتظر حرف بنده باشند؟ آیا کسی جسور و حرف زن در شهر برای دفاع از بیت المال وجود ندارد و منتظر نماز جمعه و صحبت های بنده هستند؟ این در حالی است که مابقی نیز بایستی حرف زده و اگر خلافی را مشاهده و سکوت کنند در آن خلاف شریک هستید.

امام جمعه کرج افزود: حتی اگر بنده نیز در صورت نیاز تذکر بدهید، هیچ کسی از این موضوع مصون نیست، باید مراقب بیت المال باشد تا بیت المال و یا تمام مسایل مربوط به جامعه تیول افراد و یا جریانی نشود.

تاکید امام جمعه کرج بر اجرای سریعتر کارهای فرهنگی در جامعه 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج در ادامه سخنان خود به رعایت مسایل اخلاقی در جامعه اشاره کرد و گفت: در مسایلی مانند حجاب در کنار دستگاه ها هر کسی نیز باید کار خودش را به درستی انجام بدهد، دستگاه های فرهنگی مانندآموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، ارشاد و فرهنگ اسلامی تا دیگر دستگاه ها که  هر کدام که کار خودشان را به درستی انجام نمی دهند همگی مسوول هستند.

حسینی همدانی با بیان اینکه بایستی کار ایجابی و فرهنگی را انجام داد افزود: قسمتی از کار فوری است، چرا که وضعیت جامعه امروز ما در برخی از مسایل به حالت سم خورده و کار فرهنگی نیز جواب نمی دهد و باید در کوتاهترین زمان ممکن اقدام و جلوی برخی از این مظاهر فساد را گرفت.

وی اضافه کرد: امروز در کشور در این بخش بلوا است اما در شهر خودمان نیز این مسایل وجود دارد، برخی از این ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی که در جامعه بوجود آمده بایستی به صورت فوری در خصوص آن اقداماتی صورت بگیرد، البته منظور از تسریع و فوری بودن این نیست که به خیابان، پارک و کوچه ها بریزند بلکه از همان دستگاه های دولتی و خصوصی باید شروع کرد.

نماینده ولی فقیه در البرز با بیان اینکه ما خصوصی در کشور نداریم اظهار داشت: که بخواهد هر کسی آزادانه و هر گونه که تمایل داشت هر کاری انجام بدهد، دستگاه خصوصی مربوط به آن سیستم اداره کردن داخلی و دیگر مسایل اش است اما باید از قوانین جاری کشور تبعیت کنند، چرا که جزیره نیستند.

حسینی همدانی با بیان اینکه این اقدامات در ابتدا درست تا بقیه کارها نیز به سرانجام برسد به ماده ۱۷ قانون اشاره و گفت: بر اساس این قانون سازمان بسیج مستضعفان موظف است تا به کارگیری آحاد بسیجیان در چارچوب قوانین نسبت به فرهنگ سازی و اجرای امر به معروف و نهی از منکر در مرتبه زمانی اقدام کند.

وی ادامه داد: بدین معنی که بسیج موظف شده که در ۲ مرحله بستر سازی و عمل در بعد زبان اقدام کند، با وجود اینکه طبق این قانون تکلیف برای بسیجیان است اما این تکلیف برای مردم نیز ساقط نمی شود، وظیفه تذکر زبانی و لسانی را همه دارند اما در عین حال نظامند و سازمان یافته یکی از ماموریت های بسیج این مساله است که مشخص شده فرهنگ سازی و تذکر لسانی را بایستی با برنامه ریزی و سازماندهی دقیق انجام تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

ظرفیت های اقتصادی استان البرز باید مورد بهره برداری قرار گیرند

امام جمعه کرج در ادامه به ظرفیت های اقتصادی استان اشاره و گفت: البرز از ظرفیت های  بالای اقتصادی در بخش های مختلف برخوردار است که باید قدرآنها دانسته شده و درست به موقع مورد بهره برداری قرار گیرند، این در حالی است که این مهم در سالی که به عنوان مانع زدایی و پشتیبانی نامگذاری شده از سوی مسوولان مورد غفلت قرار می گیرد.

حسینی همدانی با بیان اینکه به همین منظور باید همگی به دنبال از بین بردن موانع نه اینکه مانعی ایجاد کنند خاطر نشان کرد: یکی از واحدهای مهم کشور با فعالیتی نزدیک به یک قرن که در استان ما واقع شده و در دنیا نیز شناخته شده و مورد توجه می باشد سرم سازی رازی است که از همان روزهای اولیه هجوم ویروس کرونا به کشور فعالان در این مجموعه، کار خود را برای ساخت واکسن آغاز کردند و فعالیت های فراوانی نیز در این زمینه انجام داده اند.

وی ادامه داد: با این وجود گاهی شنیده می شود که در روند کار و بهره برداری بیشتر با وجود  اینکه محصول داخلی و راحت تر در اختیار قرار می گیرد برخی افراد مانع تراشی می کنند، به همین منظور مسوولان بایستی از این نمونه داخلی حمایت کرده و دل دانشمندان جوان کشور را گرم نمایند.

امام حسن عسکری(ع) به دنبال گفتمان سازی دوره مهدویت بود

نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود به هشتم ربیع الاول سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) اشاره کرد و گفت: کوتاهترین دوره امامت با ۶ سال مربوط به امام عسکری(ع) است، اما در همین فرصت ۶ ساله بایستی با طراحی دقیق و برنامه ریزی صحیح عصر ظهور امامت را به عصر غیبت منتقل و دوره مهدویت را گفتمان سازی نمایند.

حسینی همدانی افزود: اگر به دنبال طراحی و پیاده سازی برنامه ای در جامعه هستیم بایستی قدم به قدم مراحل پنچ گانه را طی تا به نتیجه مطلوب برسیم بدین معنی که در ابتدا باید مساله را شناخته، سپس برای آن پاسخ مناسب پیدا کرده و در مرحله بعد نیز آن را گفتمان سازی و در بخش چهارم باید مطالبه گری و در آخر وارد میدان عمل شده و اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه مهم ترین مرحله که بدون آن نمی توانیم کار مفید و صحیحی را انجام دهیم، مساله شناسی است چرا که در این صورت در انتها پیروزی از آن ما خواهد بود، با این مقدمه به این موضوع قصد داریم بپردازیم که امام حسن عسکری(ع) که الگوی مدیریتی کامل برای جامعه است، روش خود را با توجه به جوی که در آن زندگی می کرد بر اساس پاسخ به نیازهای جامعه چگونه پایه ریزی کرده که ما نیز این روش ها را از اهل بیت با توجه به اینکه الگوی کامل برای ما هستند بایستی یاد بگیریم.

حسینی همدانی ادامه داد: زمانی که امام (ع) زندگی می کردند این راهبردها به صورت کامل مشخص می شد به عنوان مثال دستگاه حاکم از ایشان مراقبت شدید و تمام حالات و ارتباطات امام(ع) را تحت کنترل قرار داده بودند و تلاش می کردند تا پسر حضرت را که وعده الهی بود و بنیان ستم را نابود می کرد پیدا کرده و یا از ولادتش جلوگیری کنند.

وی افزود: همچنین در مرحله بعدی تلاش می کردند تا شیعیان با امام(ع) ارتباطی نداشته باشند،که در اینجا امام با برنامه ریری دقیق و با هدف کشف نشدن فرزندش توسط دستگاه حاکمه روابط خاص و حکیمانه ای را به کارگیری کرده و روش های ویژه ای را به کار برد که علاوه بر حفظ کردن کودک خود با شیعیان جهان توسط شبکه وکلا که راه اندازی شده بود ارتباط گسترده ای برقرار کرده بود.

خطیب جمعه کرج  در ادامه با بیان اینکه راهبرد دیگر امام(ع) هدایت و دعوت مردم به سمت حق بود که این وظیفه را در هیچ حالی ترک نکرد خاطر نشان کرد: ایشان بعد از معرفی امام عصر(عج) به عنوان جانشین شان به وکیل خود در شهر قم معرفی کردند، راهبرد دیگری اتخاذ که این راهبرد مهم در ۲ بخش قرار گرفته بود که یکی از راهبردها این مهم بود که از هلاکت کسی رهایی نمی یابد مگر

اینکه کسی خداوند وی را در اطاعت از امامت حضرت ولیعصر(ع) ثابت و استوار بدارد.

حسینی همدانی  راهبرد دیگر امام (ع) را  دعا برای تعجیل در فرج آن حضرت عنوان و افزود:  امام حسن عسکری(ع) ۲ راهبرد برای دوران غیبت عنوان کردند که یکی شناختن امام زمان(ع) و دیگری دعا برای فرج ایشان بود، البته این را نیز بایستی عنوان کرد که مهم ترین جلوه عملی فرج زمینه سازی برای ظهور است که لازمه این زمینه سازی این است که همانگونه که رهبری امام زمان(عج) جهانی می باشد ما نیز بایستی نگاه مان به مساله جهانی باشد.

وی ادامه داد: بدین معنی که هر مسلمانی بایستی به نحوی تربیت شود که بتواند علاوه بر ارائه اسلام به تمام جهان برای تمام عرصه ها نیز آمادگی لازم را داشته باشد، این در حالی است که در بیانیه گام دوم، در همان ابتدا رهبری فرمودند که به دنبال این هستیم که به این طلعت شریفه می خواهیم وصل شویم چرا که امام زمان(عج) ما امام تمام زمین، زبان ها و ملیت ها است.

نماینده ولی فقیه در البرز در ادامه گفت: به هر ترتیب نفوذ ناپذیری امام حسن عسکری(ع) و موانعی که ایشان برای اهداف پلید دستگاه عباسیان ایجاد کرده بود آنها را بر این داشت تا بوسیله زهر حضرت را به شهادت برسانند و در میان مردم نیز به گونه ای شایعه سازی نمایند که حضرت به مرگ طبیعی از دنیا رفته که البته در این ترفند موفق نشدند.

حسینی همدانی افزود: با شهادت امام حسن عسکری(ع) دوره استفاده بشر از امام ظاهر تمام شد و دوران بهره گیری از امام غایب آغاز که دوران بسیار سخت و مهم در زندگی شیعیان که علاوه بر پذیرای امامت شدن بایستی غیبت را می پذیرفتند.وی در بخش د

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …