چهارشنبه , 5 اردیبهشت 1403

مهمترین اخبار و رویدادهای البرز در هفته‌ای که گذشت

اعتماد سازی همراهی مردم را به دنبال دارد،پیشگیری از جرائم با کمک مردم و مجمع خیرین امنیت ساز در اولویت است،قانون جدید چک با وضعیت حاکم در بازار و اقتصاد کشور همخوانی ندارد،مشوق های سرمایه گذاری به  شرکت های دانش بنیان در پیام اعطا می شود،مالکیت گل ریحان نامشخص است،موسسه رازی در تلاش برای تقویت پایه های علم و دانش در ایران است،پنج میلیون دز واکسن رازی کووپارس آماده عرضه به وزارت بهداشت ودرمان است،ثبت هنر جاجیم‌بافی به نام بانوی هنرمند البرزی صحت ندارد،شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در منطقه شکار ممنوع طالقان،انتزاع شهرداری فردیس از کرج کلید خورد،بیش از ۲ میلیون دز واکسن کرونا در البرز تزریق شد،داوطلبان واکسن رازی کووپارس کارت واکسن دریافت می کنند،بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک قابل سرایت به انسان نیست و دقت در توزیع اعتبارات مناطق محروم غرب استان البرز ضروری است از جمله مطالب مهم خبری هفته گذشته در این استان بود.

 سوداگران فضای مجازی در کمین اطلاعات خصوصی شهروندان فردیس،بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار کیلوگرم فرآورده های دامی از البرز صادر شد،البرز یکی از قطب های فناوری به ویژه در صنعت دارویی است، کاهش زمان صدور مجوزهای تولیدی و صنعتی ضروری است،عاملان حمله به درمانگاه مشکین دشت فردیس دستگیر شدند، سامانه روستا بازار آماده بهره برداری شد،البرز جزو هشت استان پرترافیک کشور در حجم مرسولات است،انجمن صادر کنندگان استان البرز راه اندازی می‌شود،مشکلات مالی سبب مانع حضور تنیسورهای کشور در رقابت های جهانی شده است، طرح شفافیت آرا نمایندگان در نوبت رسیدگی است، موسسه رازی مادر بهداشت ایران است،کمبود فضای آموزشی در البرز محسوس است، ۲۸ حادثه طبیعی البرز را تهدید می کند،پایان عملیات ساماندهی کاروانسرای تاریخی ساوجبلاغ برای ثبت جهانی،حدود ۵۰ درصد دانش آموزان البرز واکسینه شدند و زمان صدور مجوز ایجاد آموزشگاه مهارتی در البرز به سه روز کاهش یافت از دیگر مطالب مهم خبری هفته گذشته در البرز بود.

همچنین روستاهای زیر ۲۵ هزار نفر البرز سند مالکیت دریافت می کنند،۱۶ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در البرز معدوم شد،عملیات تکمیل بیمارستان شهر جدید هشتگرد از سرگرفته شد،مرکز فوریت های سایبری در البرز آغاز بکار کرد،بازدید ارزیابان یونسکو از کاروانسرای ینگی‌ امام ساوجبلاغ،سایت ورزش های هوایی در کرج احیا می شود،مجلس در کنار دولت تلاش خود را برای خودکفایی در تولید بکار بسته است،وضعیت ذخایر آبی سدهای کرج و طالقان مناسب نیست،تیم های فوتسال زنان و مردان فردیس در آستانه رفتن از البرز است،بیش از ۸۰۰ منبع آلاینده در شهرستان کرج پایش شدند،جبهه رسانه ای انقلاب در خنثی سازی توطئه های دشمن ایفای نقش کند،چهار هزار و ۷۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در البرز امحا شد،بستر همکاری در زمینه گردشگری بین البرز و آمستردام فراهم شد،کرونا جابجایی امانات پستی البرز را ۲۰۰ درصد افزایش داد،کمبود معلم در البرز را جدی بگیریم،آتش سوزی آموزشگاه دخترانه کرج مهار شد،۷۰ درصد معابر اصلی کرج برای معلولان مناسب سازی شد و دشمنان در صورت حرکت غلط منتظر اقدام برق آسای نیروهای مسلح ما باشند از دیگر مطالب خبری است که در سرخط اخبار این استان قرار گرفته است.

امام جمعه کرج: اعتماد سازی همراهی مردم را به دنبال دارد

نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج گفت: امروز هرچه بیشتر باید در جهت اعتماد سازی مردم گام برداشت چراکه این اعتماد سازی همراهی مردم را به دنبال دارد.

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی  در مراسم صبحگاه مشترک‌  هفته ناجا در ستاد فرماندهی انتظامی استان  البرز اظهار داشت که  براین اساس هرچه بیشتر باید به وظایف عمل کرد و نیروی انتظامی همچون گذشته  در این زمینه گام بردارد.

پیشگیری از جرائم با کمک مردم و مجمع خیرین امنیت ساز در اولویت است

فرمانده انتظامی نیروی انتظامی البرز با اشاره به نقش کلیدی مردم در کاهش جرائم تاکید کرد که نیروی انتظامی با کمک مردم و مجمع خیرین امنیت ساز نسبت به پیشگیری و کاهش جرائم اجتماعی اقدام می کند.

سردار عباسعلی محمدیان در مراسم صبحگاه مشترک نیروی انتظامی البرز به مناسبت هفته نیروی انتظامی افزود: پلیس بدون جلب مشارکت مردم نمی تواند به اهداف خود دست یابد و در هفته نیروی انتظامی با حضور در جمع مردم و رصد نیازها عملکرد پایدارتری خواهیم داشت.

قانون جدید چک با وضعیت حاکم در بازار و اقتصاد کشور همخوانی ندارد

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز ، اجرای قانون جدید چک را یک چالش حاد در بستر کسب و کارها و نا همخوان‌ با وضعیت حاکم در بازار تولید ، عرضه و اقتصاد کشور عنوان کرد.

یداله مالمیردر گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:  با وجود مزایای مندرج در مفاد قانون چک ، این قانون در مسیر اجرا موانع و دست اندازهای فراوانی را در معاملات تجاری خرد و کلان کشور ایجاد کرده است.

مشوق های سرمایه گذاری به  شرکت های دانش بنیان در پیام اعطا می شود

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام البرز با اشاره به استقرار ۱۶ واحد دانش بنیان و فناوری های نوین در این منطقه گفت: با هدف استقرار هر چه بیشتر این شرکت ها مشوق هایی از جمله ۲۵ درصد تخفیف در اجاره بها به آنها اعطا می‌ شود.

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، نادر ثناگو مطلق افزود: هم اکنون بیش ۲۷۰ واحد تولیدی و صنعتی در پیام مستقر هستند که از این تعداد ۱۰۰ واحد فعال و  ۱۶ واحد دارای گواهی دانش بنیان می باشند.

رییس هیات فوتبال البرز: مالکیت گل ریحان نامشخص است

رییس هیات فوتبال استان البرز عنوان کرد که طبق مستندات مالکیت باشگاه گل ریحان البرز نامشخص است.

منصور بیک وردی در گفت وگو با ایرنا با اشاره به انتشار مطالبی در رسانه ها  از سوی این باشگاه مبنی بر انتقال امتیاز گل ریحان به خارج از استان  البرز افزود: ابتدا باید مالکیت باشگاه تعیین تکلیف شود.

موسسه رازی در تلاش برای تقویت پایه های علم و دانش در ایران است

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تلاش های علمی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی درتولید واکسن گفت: این موسسه تلاش می کند تا پایه دیگری از پایه های علم و دانش در ایران را بهتر از گذشته ایجاد و تقویت کند.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن ربانی  در حاشیه بازدید از موسسه تحقیقاتی واکسن و سرم سازی رازی و سایت کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس در جمع خبرنگاران، افزود: رازی توانست با تمام محدودیت ها و با تلاش علمی محققان خود کار تولید واکسن را با موفقیت به این مرحله برساند.

پنج میلیون دز واکسن رازی کووپارس آماده عرضه به وزارت بهداشت ودرمان است

سخنگوی موسسه تحقیقات واکسن وسرم سازی رازی گفت: تاکنون پنج میلیون دز واکسن رازی کووپارس تولید شده که اگر تست های کنترلی آن تکمیل شود آماده عرضه به بازار خواهد بود و در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار می گیرد.

دکتر حسین فلاح مهرآبادی در حاشیه بازدید نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در گفت و مو با ایرنا با اشاره به اینکه بعد از صدور مجوز مصرف اضطراری امسال تا سقف ۲۰ میلیون دز تولید خواهیم داشت، افزود: حداکثر تا آبان ماه این واکسن به سبد مصرف در کشور اضافه خواهد شد.

ثبت هنر جاجیم‌بافی به نام بانوی هنرمند البرزی صحت ندارد

مدیر روابط‌عمومی میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز خبر ثبت هنر ملی جاجیم‌بافی به نام بانوی هنرمند و کارآفرین البرزی را تکذیب کرد.

 طاها طلایی در گفت وگو با خبرنگاران  با  اشاره به انتشار مطلبی در یک سایت خبری  مبنی بر ثبت هنر جاجیم‌بافی به نام فاطمه گودرزی بانوی کارآفرین البرزی در فهرست آثار ملی بیان داشت: این خبر برداشت اشتباه سایت مذکور بوده  و صحت ندارد.

شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در منطقه شکار ممنوع طالقان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با اشاره به مشاهده تعدادی لاشه گونه کل و بز وحشی در منطقه شکار ممنوع طالقان، گفت: شیوع دوباره بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در حیات وحش طالقان تایید شد.

فردین حکیمی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه در روزهای اخیر، محیط بانان منطقه شکار ممنوع طالقان حین گشت و کنترل و سرکشی زیستگاههای حیات وحش،  تعدادی لاشه مربوط به گونه کل و بز  را مشاهده  و نتایج حاصل از بررسی ها، حکایت از تلفات حیات وحش در اثر شیوع دوباره بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک داشت.

نماینده مردم کرج:انتزاع شهرداری فردیس از کرج کلید خورد

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی گفت: انتزاع کامل شهرداری فردیس از کرج در دستور کار مسوولان استان البرز قرار گرفته است.

علیرضا عباسی در پنجمین نشست شورای اسلامی شهرستان فردیس افزود: مشکلات فردیس را احصا کردیم و در اولویت کاری گذاشته ایم که امیدواریم با کمک وزراتخانه ها و  دستگاههای مختلف بتوانیم این کار را انجام دهیم.

بیش از ۲ میلیون دز واکسن کرونا در البرز تزریق شد

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز اعلام کرد که تاکنون حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار دز واکسن کرونا برای گروه های سنی هدف در این استان تزریق شده است.

دکتر مهرداد بابایی به خبرنگار ایرنا گفت:  از مجموع سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت استان البرز حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر آنان هدف واکسیناسیون کرونا قرار دارند که تاکنون بیش از یک میلیون و۵۵۰ هزار نفر حداقل یک دز واکسن کرونا دریافت کرده اند.

داوطلبان واکسن رازی کووپارس کارت واکسن دریافت می کنند

 سخنگوی پروژه واکسن رازی کوو پارس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: بر اساس هماهنگی انجام گرفته با وزارت بهداشت و مصوبه کمیته ملی واکسن، اسامی داوطلبان واکسن کووپارس در سامانه ملی واکسن ثبت می شود و به عنوان شهروندان واکسن زده قابل استعلام خواهد بود.

به گزارش  روابط عمومی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، دکتر محمد حسین فلاح مهرآبادی افزود: تمام افرادی که در فازهای اول، دوم و سوم واکسن رازی شرکت کردند، اسامی و کد ملی آن ها در اختیار وزارت بهداشت قرار می گیرد و در سامانه مربوطه ثبت خواهد شد تا هر زمان استفاده از کارت واکسن اجباری شود، از طریق استعلام اسامی، تایید واکسیناسیون این افراد مشخص شود.

بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک قابل سرایت به انسان نیست

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با اشاره به شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR) در منطقه شکارممنوع طالقان، گفت: منشا این بیماری ویروسی است که نشخوارکنندگان کوچک را درگیر می کند و قابلیت سرایت به انسان را ندارد.

فردین حکیمی  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از مشاهده تعدادی لاشه مربوط به کل و بز وحشی در منطقه شکار ممنوع طالقان توسط محیط بانان در حین گشت و کنترل و سرکشی به زیستگاه های حیات وحش، نتایج حاصل از بررسی ها، حکایت از تلفات حیات وحش در اثر شیوع دوباره بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک دارد.

دقت در توزیع اعتبارات مناطق محروم غرب استان البرز ضروری است

 نماینده مردم طالقان ، نظرآباد ، ساوجبلاغ و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی بر دقت نظر هرچه بیشتر در توزیع اعتبارات این چهار شهرستان در غرب استان البرز تاکید کرد.

علی حدادی  در نشست شورای اداری شهرستان نظرآباد افزود: تا پیش از این  اعتباری برای مناطق محروم غرب استان البرز پیش بینی نشده بود که امروز شاهد آن هستیم این مهم  محقق شده است.

 سوداگران فضای مجازی در کمین اطلاعات خصوصی شهروندان فردیس

 فرمانده انتظامی شهرستان فردیس با اشاره به مخاطرات فضای مجازی گفت: متاسفانه برخی شهروندان بدون رعایت مسائل امنیتی، خصوصی‌ترین اطلاعات خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌ کنند که این امر می‌تواند باعث به خطر افتادن امنیت حریم خصوصی آنان شود.

به گزارش پایگاه خبری پلیس،سرهنگ کامران ملکی افزود: با گسترش فضای مجازی و افزایش کاربران در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام و تلگرام، روزانه تعداد زیادی فیلم و تصاویر خصوصی در این فضا انتشار می‌یابد که این امر می تواند زمینه را برای سوء‌استفاده افراد سودجو فراهم نماید.

بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار کیلوگرم فرآورده های دامی از البرز صادر شد

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان البرز اعلام کرد که یک میلیون و ۷۶۷ هزار و ۲۸ کیلوگرم انواع فرآورده های دامی طی نیمه نخست امسال از این استان به خارج از کشور صادر شده است.

دکتر علیرضا جمالی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به ارایه عملکرد اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی استان پرداخت و با بیان اینکه البرز یکی از تولیدکنندگان برتر کشور در تولید ماهیان زینتی می باشد، افزود: در این مدت ۵۸ هزار و ۷۰۰ قطعه انواع ماهیان زینتی به خارج از کشور صادر شده است.

البرز یکی از قطب های فناوری به ویژه در صنعت دارویی است

مدیرکل استاندارد البرز ، از این استان به عنوان یکی از قطب های مهم فناوری کشور به ویژه در زمینه فناوری دارویی نام برد.

امیرحسین محتشم به مناسبت هفته استاندارد در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به استقرار بیش از ۱۳ درصد از صنعت کشور در البرز  گفت: هم اکنون ۸۳۷ واحد تولیدی استان دارای پروانه استاندارد می باشند و درمجموع یک هزارو ۳۹۵  فرآورده تولیدی در استان  تحت پوشش استاندارد است.

نماینده مجلس: کاهش زمان صدور مجوزهای تولیدی و صنعتی ضروری است

 نماینده طالقان، نظراباد و ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز در بخش تولید، صنعت کشاورزی با مشکل تاخیر و زمان طولانی صدور مجوز مواجه هستیم که هرچه سریعتر باید به آن رسیدگی شود.

علی حدادی  در آیین افتتاح چاه آب غدیر در ساوجبلاغ افزود:  این تاخیر در صدور مجوزهای بخش تولید و کشاورزی سبب مشکلاتی نیز در فضای کسب و کار، تامین مسکن شده که لازم است تدابیر جدی دراین زمینه صورت گیرد.

عاملان حمله به درمانگاه مشکین دشت فردیس دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس اعلام کرد با تلاش ماموران امنیت عمومی این شهرستان ۲ نفر اوباش که اخیرا فیلم تخریب کردن یک درمانگاه در منطقه مشکین دشت توسط آن ها، در فضای مجازی منتشر شده بود، شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ کامران ملکی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر حمله ۲ نفر اوباش به وسیله سلاح سرد به یک درمانگاه در منطقه مشکین دشت فردیس ،رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت عمومی شهرستان فردیس قرار گرفت.

معاون وزیر ارتباطات: سامانه روستا بازار آماده بهره برداری شد

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آماده سازی سامانه روستا بازار در کشور خبرداد و گفت : این سامانه تا پایان مهر ماه جاری افتتاح می شود.

رمضانعلی سبحانی در حاشبه مراسم بهره برداری از مرکز تجزیه امانات البرز در جمع خبرنگاران افزود: روستاییان در این سامانه می توانند محصولات دامی ، صنایع دستی، کشاورزی را به فروش برسانند.

البرز جزو هشت استان پرترافیک کشور در حجم مرسولات است

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: البرز جزو هشت استان پر ترافیک کشور به لحاظ حجم بالای مرسولات پستی است.

رمضانعلی سبحانی فر در مراسم بهره برداری از مرکز تجزیه امانات البرز افزود: با توجه به این حجم بالای مرسولات و نزدیکی البرز به تهران  از چند ماه گذشته  تجهیز مرکز تجزیه مبادلات که محیط کوچکی بود و سبب می شد  بسته ها دیر به دست مردم برسد مورد توجه قرار گرفت.

انجمن صادر کنندگان استان البرز راه اندازی می‌شود

دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز از تاسیس و راه اندازی انجمن صادر کنندگان استان البرز خبر داد.

به  گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، سید فراز جبلی در نشستی با موضوع بررسی ثبت و تاسیس انجمن صادرکنندگان استان البرز که در محل اتاق بازرگانی استان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی محول شده به اتاق‌های بازرگانی ایجاد تشکل‌های صنفی برای اصناف و رسته‌های مختلف شغلی است.

مشکلات مالی سبب مانع حضور تنیسورهای کشور در رقابت های جهانی شده است

رییس فدراسیون تنیس جمهوری اسلامی ایران گفت که مشکلات ارزی و هزینه های بالای شرکت در مسابقات جهانی سبب ایجاد سقف شیشه ای در تنیس کشور شده و ورزشکاران ما به دلیل هزینه های بالا امکان شرکت و رقابت در عرصه های جهانی را ندارند.

داود عزیزی  در مجمع انتخاباتی هیات تنیس البرز افزود: به همین منظور در تلاشیم تا این مشکل بزرگ قهرمانان تنیس کشورمان که به حق دارای پتانسیل افتخار آفرینی در میادین مختلف بین المللی هستند را حل نماییم.

نماینده مجلس: طرح شفافیت آرا نمایندگان در نوبت رسیدگی است

نماینده مردم کرج،اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح شفافیت آرا نمایندگان در نوبت رسیدگی در صحن علنی مجلس قرار دارد.

مهدی عسگری  به خبرنگار ایرنا گفت: این طرح  در دستور هفتگی مجلس قرار گرفته  و این موضوع  یکی از نخستین طرح‌های مجلس یازدهم است.

رییس کمیسیون آموزش مجلس: موسسه رازی مادر بهداشت ایران است

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحقیقات و تولیدات موسسه رازی در تولید واکسن های مختلف انسانی، دامی و بیماری های مشترک گفت که این موسسه مادر بهداشت ایران به شمار می رود.

علیرضا منادی سفیدان  در حاشیه بازدید از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و سایت کارآزمایی بالینی واکسیناسیون رازی کووپارس افزود: با ورود به موضوع واکسن کرونا، موسسه رازی فرزند جدیدی به دنیا آورده و یک موسسه دیگری شکل گرفته که این شکل گیری به شکل فیزیکی نیست بلکه موسسه دچار دگردیسی رو به جلو شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش : کمبود فضای آموزشی در البرز محسوس است

مدیرکل آموزش و پرورش البرز با اشاره به روند مهاجرت پذیری بالا در استان گفت: کمبود فضای آموزشی در این البرز به ویژه شهرستان ساوجبلاغ محسوس است.

سالار قاسمی در بازدید ازپروژه های آموزشی ، درمانگاه فرهنگیان و مدارس ساوجبلاغ اظهار داشت: آموزش و پرورش نیاز به نگاه ویژه مسوولان و خیران دارد تا زیرساخت های آموزشی،پرورشی و حمایتی درآن توسعه یابد.

مدیرکل مدیریت بحران: ۲۸ حادثه طبیعی البرز را تهدید می کند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با بیان اینکه ۲۸ حادثه طبیعی این استان را تهدید می کند ، گفت: لازم است با اجرای طرح های آگاه سازی همگانی و آموزش از آمادگی در برابر حوادث احتمالی برخوردار شد.

محمد رضا فلاح نژاد  درگفت و گو با ایرنا افزود: از این ۲۸ حادثه طبیعی حوادثی نظیر سیل ، زلزله ،رانش زمین،بهمن ، ریزش کوه ، فرونشست زمین و آلودگی هوا بیشترین فراوانی را دارد.

پایان عملیات ساماندهی کاروانسرای تاریخی ساوجبلاغ برای ثبت جهانی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز از اتمام عملیات ساماندهی کاروانسرای تاریخی ینگی‌امام شهرستان ساوجبلاغ برای حضور کارشناسان و بازرسان یونسکو خبر داد.

 فریدون محمدی به خبرنگاران گفت : کاروانسرای ینگی‌امام ساوجبلاغ به عنوان اولین اثر استان البرز برای ثبت در فهرست میراث جهانی در نظر گرفته و مراحل ساماندهی و آماده‌سازی آن طی روزهای اخیر تکمیل شده است.

حدود ۵۰ درصد دانش آموزان البرز واکسینه شدند

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز با اشاره به ضرورت سلامت آینده سازان اعلام کرد: تا کنون حدود ۵۰ درصد دانش آموزان این استان در برابر کرونا واکسینه شده اند.

فرشید علیزاده درگفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه طرح واکسیناسیون دانش آموزان در استان بدون هیچ مانعی از هفته اول مهرماه درحال انجام است،اظهارداشت: دانش آموزان پایه‌های هفتم تا دوازدهم که شامل ۱۱۰ هزار نفر می شود زیر پوشش این طرح قرارگرفتند.

زمان صدور مجوز ایجاد آموزشگاه مهارتی در البرز به سه روز کاهش یافت

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای البرز از صدور نخستین مجوز تاسیس آموزشگاه مهارتی آزاد در استان ظرف مدت سه روز خبر داد و گفت که تا پیش از این فرایند صدور مجوز این گونه آموزشگاه ها حدود ۶ ماه زمان می برد.

به گزارشروابط عمومی اداره کل فنی و حرفه ای استان بهزاد غفاری افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده صدور مجوز تاسیس آموزشگاه‌ های فنی و حرفه ای آزاد در استان از این پس از مدت سه روز کاری  تجاوز نمی کند.

روستاهای زیر ۲۵ هزار نفر البرز سند مالکیت دریافت می کنند

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان البرز اعلام کرد که املاک روستاهای زیر ۲۵ هزار نفر البرز سند مالکیت ثبتی دریافت می کنند.

شهریار کناریوند در نشست بررسی تعیین و تکلیف املاک و اراضی قولنامه ای شهرستان فردیس در سالن اجتماعات فرمانداری فردیس برگزارشد، افزود: اراضی روستای فرخ آبادزیبادشت شهرستان  فردیس از جمله املاکی هستند که سند مالکیت دریافت خواهند کرد.

۱۶ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در البرز معدوم شد

معاون سلامت دامپزشکی استان البرز اعلام کرد که ۱۶ هزار و ۷۵۹ کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی در نیمه اول سال جاری به دلیل نگهداری در شرایط غیربهداشتی و تاریخ مصرف گذشته در این استان معدوم شد.

علیرضا جمالی  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کارشناسان نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی در نیمه اول سال جاری در مجموع بر کشتار ۱۲۸ هزار و ۲۹۴ راس دام اعم از گوسفند و بره، بز و بزغاله، گاو و گوساله و شترمرغ نظارت بهداشتی داشتند.

عملیات تکمیل بیمارستان شهر جدید هشتگرد از سرگرفته شد

تکمیل بیمارستان ۹۶ تختخوابی شهر جدید هشتگرد استان البرز که حدود ۲۱ سال از آغاز عملیات ساخت آن سپری شده است با همت بخش خصوصی از سر گرفته شد.

مجید جلالی مهر مجری ساخت بیمارستان ۹۶ تختخوابی شهرجدید هشتگرد  به خبرنگار ایرنا گفت: عملیات کلنگ‌زنی  این بیمارستان  تخصصی  سال ۷۹ بر زمین زده شد که به خاطر مشکلات سند ثبتی  زمین کار احداث آن  متوقف شد.

مرکز فوریت های سایبری در البرز آغاز بکار کرد

رییس پلیس فتا البرز از آغاز بکار مرکز فوریت های سایبری به صورت ۲۴ ساعته در مقر پلیس فتا این استان خبرداد.

سرهنگ رسول جلیلیان همزمان با هفته گرامیداشت نیروی انتظامی در دیدار با رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز البرز اظهار داشت: مرکز فوریت های سایبری کارکردی شبیه به مرکز ۱۱۰ دارد با این تفاوت که به جرایم موضوعات فضای مجازی می‌پردازد.

بازدید ارزیابان یونسکو از کاروانسرای ینگی‌ امام ساوجبلاغ

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز از بازدید ارزیابان یونسکو از کاروانسرای ینگی‌ امام ساوجبلاغ خبرداد.

به گزارش  میراث فرهنگی، گردشکری و صنایع دستی البرز فریدون محمدی اظهار داشت: این  بازدید کارشناسان یونسکو در کاروانسرای ینگی‌امام ساوجبلاغ به منظور ارزیابی این بنای تاریخی و ثبت در فهرست میراث جهانی انجام شد.

سایت ورزش های هوایی در کرج احیا می شود

معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج از احیای سایت ورزش های هوایی استان البرز در این شهرستان خبر داد.

غفور قاسم پوردر نشست ستاد ساماندهی امور جوانان دولت سیزدهم و بدنبال طرح موضوع از سرگیری و احیاء دوباره سایت هوایی کرج قول مساعد تا این مطالبه را در شورای تامین شهرستان با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز مورد پیگیری قرار دهد.

مجلس در کنار دولت تلاش خود را برای خودکفایی در تولید بکار بسته است

نماینده مردم طالقان،نظرآباد و ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس در کنار دولت سیزدهم تمام تلاش خود را برای خودکفایی در تولید به منظور ارتقا بخشی به سطح اقتصادی کشور بکار گرفته اند .

علی حدادی در حاشیه راه اندازی خط تولید اکسل پیچشی خودروی تارا در ساوجبلاغ با حضور مدیر عامل ایران خودرو افزود: براین اساس مجلس آماده اصلاح قوانین ، رفع موانع و نظارت بر کیفیت بخشی محصولات به ویژه خودروها شده است.

وضعیت ذخایر آبی سدهای کرج و طالقان مناسب نیست

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای استان البرز با هشدار به مردم در خصوص صرفه جویی در مصرف آب گفت : وضعیت ذخایر آبی ۲ سد امیر کبیر کرج و طالقان مناسب نیست.

 سعید نقدی  در گفت وگو با خبرنگار ایرنا  افزود:  اکنون ۴۹ درصد ظرفیت سد کرج خالی است  در حالی  مهرماه سال گذشته ۷۱ درصد ظرفیت  این سد پر از آب بود.

تیم های فوتسال زنان و مردان فردیس در آستانه رفتن از البرز است

 تیم فوتسال نصر فردیس که در بخش بانوان و آقایان به موفقیت های چشمگیری در سطح کشور دست یافته، به دلیل نداشتن حامی مالی در آستانه رفتن از استان البرز است.

هر ۲ تیم فوتسال فردیس در استان البرز متعلق به بخش خصوصی است که بانوان آن اکنون در رقابت های لیگ برتر و آقایان نیز در مسابقات دسته یک کشور شرکت دارند، اما با بروز مشکل برای حامی مالی این ۲ تیم، احتمال انتقال آنها به استان تهران را بیش از پیش افزایش داده است.

بیش از ۸۰۰ منبع آلاینده در شهرستان کرج پایش شدند

معاون فنی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج اعلام کرد که کارشناسان و ماموران اجرایی این اداره در نیمه نخست سال جاری بیش از ۸۰۰ مورد پایش زیست محیطی برای شناسایی و برخورد با منابع آلاینده و مخرب محیط زیست انجام دادند.

اصغر جوادیان نژاد به خبرنگار ایرنا گفت: پایش های صورت گرفته در زمینه کشف و شناسایی و جلوگیری از تخلفاتی همچون شکار و صید غیر مجاز، تخریب و تصرف و ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی حفاظت شده، آلودگی های آب، خاک و هوا و تعلیف غیر مجاز دام بوده است.

جبهه رسانه ای انقلاب در خنثی سازی توطئه های دشمن ایفای نقش کند

رییس سازمان بسیج رسانه استان البرز گفت: در شرایطی که دشمنان از طریق فضای مجازی و با به کارگیری تمام ابزار و امکانات به دنبال تحقق اهداف شوم خود هستند، جبهه رسانه‌ای انقلاب می‌تواند در خنثی سازی توطئه‌های دشمنان به ایفای نقش بپردازد.

محمدرضا موسوی زاده در نشست با رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز  البرز در دفتر سازمان بسیج رسانه این استان، افزود: سازمان بسیج رسانه تلاش دارد با تقویت جبهه رسانه‌ای انقلاب یک جبهه واحد در نیروهای انقلابی در رسانه‌ها ایجاد کند.

چهار هزار و ۷۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در البرز امحا شد

فرمانده انتظامی البرز از امحا چهار هزار و ۷۷۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر دراین استان خبرداد.

سردار عباسعلی محمدیان در حاشیه امحا این مقدار مواد مخدر درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که از مجموع مواد مخدر امحا شده ۲ هزارو ۳۸ کیلوگرم هرویین، ۹۰۲ کیلو گرم شیشه، ۳۶۹ کیلوگرم حشیش، یک هزارو ۱۱۷ کیلوگرم گل و گراس و بقیه سایر مواد مخدر دیگر بوده است.

بستر همکاری در زمینه گردشگری بین البرز و آمستردام فراهم شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز اعلام کرد که با مشارکت یک شرکت بخش خصوصی ، بستر برای همکاری گردشگری در زمینه گل و گیاهان زینتی بین استان البرز و آمستردام کشور هلند فراهم شده است.

به‌  گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز، فریدون محمدی  درنشستی که به همین منظور  با حضور معاونان و کارشناسان اداره‌کل  میراث فرهنگی استان و مدیرعامل و رییس هیات  مدیره یک شرکت  بخش خصوصی برگزار شد، اظهار داشت: امضای تفاهم‌نامه با شرکت خصوصی مجری برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های تخصصی زمینه را برای افزایش همکاری‌ها در زمینه  گردشگری سلامت، طب سنتی، کشاورزی و پرورش گل و گیاهان زینتی و دارویی فراهم می‌کند.

کرونا جابجایی امانات پستی البرز را ۲۰۰ درصد افزایش داد

مدیرکل پست استان البرز گفت: میزان جابجایی بسته ها و امانات پستی در این استان با شیوع ویروس کرونا ۲۰۰ درصد افزایش یافته است.

رضا حمید پور در بازدید از  خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز البرز به مناسبت هفته پست افزود: شیوع این ویروس همچنین سبب کاهش ۸۰ درصدی مکاتبات و نامه ها شده است.

کمبود معلم در البرز را جدی بگیریم

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان البرز گفت: کمبود معلم در این استان برحسب مهاجرت پذیری و بازنشسته شدن معلمان یک چالش محسوب می شود که باید آن را جدی بگیریم.

سعید احد زاده در گفت و گو با ایرنا افزود: سالانه به علت مهاجرت ها، شاهد رشد بالای جمعیت دانش آموزی در البرز هستیم که ضرورت دارد، نیروی انسانی استان نیز متناسب با این جمعیت بویژه در دوره ابتدایی افزایش یابد.

آتش سوزی آموزشگاه دخترانه کرج مهار شد

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج اعلام کرد که با حضور به موقع نیروهای عملیاتی آتش نشانی، آتش سوزی آموزشگاه دخترانه بعثت در کرج مهار شد .

مهدی سمیعی  به خبرنگار ایرنا گفت: سالن آمفی تئاتر این  آموزشگاه در طبقه دوم و  به مساحت ۲۵۰ متر مربع حدود ۲ ساعت پیش دچار آتش سوزی شد.

۷۰ درصد معابر اصلی کرج برای معلولان مناسب سازی شد

معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج اعلام کرد که تاکنون حدود ۷۰ درصد معابر اصلی این کلانشهر برای تردد جانبازان و معلولان به ویژه نابینایان مناسب سازی شده است.

علی اصغر همتی  همزمان با روز عصای سفید و نابینایان در گفت و گو با ایرنا افزود: سالانه اعتبار ویژه ای برای مناسب سازی معابر در کلانشهر کرج هزینه می شود.

امام جمعه کرج:دشمنان در صورت حرکت غلط منتظر اقدام برق آسای نیروهای مسلح ما باشند

 نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج عنوان کرد که دشمنان در صورت هر گونه حرکت غلط علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، منتظر اقدام و حرکت برق آسا و قاطع نیروهای مسلح ما باشند.

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج ضمن تشکر و قددرانی از برگزاری رزمایش  تخصصی دلاورمردان قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیاء به نام مدافعان ولایت ۱۴۰۰ افزود: این رزمایش با قدرت و صلابت انجام و موجب دلگرمی مردم شد و از سوی دیگر به دشمنان پیام قاطع دادند که نیروهای مسلح نظام اسلامی با حول و قوه الهی و تحت فرماندهی رهبر معظم انقلاب برای تامین منافع و دفاع از تمامیت ارضی کشور از آمادگی لازم برخودار هستند.

البرز که به دلیل مهاجرپذیری و وجود اقوام مختلف «ایران کوچک» لقب گرفته است، سال ۱۳۸۹ با مساحت پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر و جمعیتی حدود سه میلیون نفر به عنوان سی و یکمین استان کشور شناخته شد.

این استان مهاجرپذیر با داشتن ۶ شهرستان طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد، اشتهارد، کرج و فردیس در کنار پایتخت ایران قرار گرفته و روزانه ۳۰۰ هزار نفر از آن به تهران در حال تردد هستند.

هر چند البرز از نظر مساحت کوچکترین استان کشور محسوب می شود اما جاذبه های طبیعی و تاریخی آن به خصوص جاده کرج – چالوس که به دروازه بهشت شمال ایران مشهور است، سالانه میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی را به سوی خود می کشاند.

این استان یک هزار و ۴۵۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی دارد و ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های آن است.

فعالیت بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و ۱۵۰ برند (الگو) در البرز، این استان را به یکی از قطب های صنعت و تولید در کشور تبدیل کرده است..

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …