یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

فرمانده انتظامی: حجم سفرهای نوروزی در البرز بیش از ۳۰ درصد افزایش می یابد

سردار «  عباسعلی محمدیان » روز سه شنبه در رزمایش نوروزی پلیس و دستگاه های امدادی  استان البرز که در ستاد فرماندهی انتظامی این استان برگزار شد، افزود: امسال شرایط ویژه ای داریم زیرا پس از ۲ سال محدودیت سفر و عدم پذیرش مسافر، مردم  خستگی روحی و روانی دارند و می خواهند از مواهب طبیعی استفاده کنند.
وی ادامه داد: براین اساس پیش بینی می شود که حجم سفرها بیشترشود و  طبق برآوردهای کارشناسی  نسبت به نوروز قبل از کرونا ۳۰ درصد افزایش تردد را خواهیم داشت.
 فرمانده انتظامی استان البرز تاکید کرد که با توجه به افزایش حجم ترافیک باید پلیس استان با آمادگی کامل در میدان خدمت به مردم آماده باشد.
محمدیان گفت : طبق آمار تعداد دارندگان گواهینامه رانندگی در البرز حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بوده و این استان حدود ۲ میلیون دستگاه خودرو بومی دارد که در البرز برای آنها شماره گذاری شده است.

وی تاکید در خصوص اهمیت ترافیک جاده ای در ایام  بیان داشت :  از طرفی محدویت زمانی برای سفرها به واسطه ماه مبارک رمضان داریم  که مراحل  رفت و برگشت مسافران  ۶ مرحله  پیش بینی شده است  که از امروز عصر برای تهرانی ها شروع می شود و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه دارد.

فرمانده انتظامی البرز  افزود:  با این شرایط البرز ویژگی خود را دارد  زیرا این استان در مسیر مسافران نوروزی تمام استان های کشور  قرار دارد و پیش بینی می شود بیش از ۱۰۰ میلیون خودرو در ایام نوروز از جاده های البرز تردد کنند.
وی افزود: در ۲ نوروز گذشته با وجود محدودیت های کرونایی ۵۵ میلیون تردد در جاده های البرز شاهد بودیم.
محمدیان  گفت : حضور پر انرژی پلیس برای اجرای طرح برخورد خوب با مردم و مهمان نوازی از مردم در ایام نوروز به عنوان مهمترین اولویت کاری ما است .
وی خطاب به کارکنان خدوم انتظامی استان البرز بیان داشت : ما باید با سعه صدر با مسافران برخورد کنیم و ادامه سفری شیرین برای آنان رقم بزنیم ضمن آنکه  راننده ای که تخلف دارد توقیف ساعتی برای آن اعمال کنیم  تا برای خود و دیگران حادثه به وجود نیاورد.
 فرمانده انتظامی البرز تاکید کرد : برخورد خوب  توام با رافت اسلامی که مورد تاکید  مقام معظم رهبری است باید در سرلوحه امور قرار دهیم و ما با ابزار قانون و اخلاق باید اقتدار نظام را نشان دهیم  که  یکی از نشانه های اقتدار رعایت وضع ظاهری و  برخورد خوب است.
 این فرمانده ادامه داد : باید نشان دهیم نظام اسلامی  در عین حال که در اجرای قانون و مقررات قاطع است ، رافت هم دارد؛  رهبر معظم انقلاب فرمودند که  نیروی انتظامی رفتار توام با اقتدار و رافت و مهربانی باید داشته باشد.
سردار محمدیان  بیان داشت : مردم عزیز ایران  اسلامی ، اجتماعی و اخلاق مدار  هستند و ما باید با این دیدگاه وظیفه را انجام دهیم قطعا تاثیر گذار است .

 فرمانده انتظامی  افزود: در حوزه امنیت تا زمانی که این امنیت نقض نشود قدر آن را نمی دانیم اما وقتی حادثه ای مانند انسداد جاده رخ می دهد و ترافیک به وجود می آید آن وقت قدردان ترافیک روان خواهیم بود.
وی اظهار داشت : ما مسوولان باید قدردان خداوند باشیم که  توفیق  خدمت به مردم در نظام اسلامی به ما عطا فرموده است زیرا  برای صیانت از انقلاب و نظام اسلامی  و امنیت امروز کشور هزاران شهید تقدیم شده که ما باید قدردان این خون های پاک باشیم و به وظیفه الهی خود عمل نماییم.

معاون امور هماهنگی  عمرانی استانداری البرز در این رزمایش با اشاره به مشکلات زیر ساختی استان در بخش جاده ها گفت : باید اقدامات لازم برای پیشگیری از مخاطرات جاده ای و جرائم در این استان به عمل آید.
امیر جاوید پور افزود: در ایام نوروز و طول سال بحث جرم و پیشگیری از جرم در حوزه های مختلف  را داریم که دراین زمینه انجام اقدامات پیشگیرانه  ضروری است.
وی ادامه داد: همه زیر ساخت ها را بایدمهیا کرد و سپس از پلیس انتظار داشت تا کمک کند؛ پلیس در بحث فرهنگ سازی علی رغم اینکه وظیفه ذاتی ندارد اما  ورود کرده است.
معاون استاندار البرز اظهار داشت :  در بحث فرهنگ سازی  جاده ای همه دستگاه های اجرایی به ویژه رسانه های جمعی باید مشارکت فعال داشته باشند.
جاوید پور تاکید کرد: حفظ جان مسافران باید از برنامه های اولویت دار باشد چرا  که نباید بگذاریم حتی یک نفر جان خود را در مسافرت ها براثر حادثه از دست دهد.

وی افزود: بر همین اساس نشست های متعددی با دستگاه های اجرایی استان البرز برای تمهیدات ویژه سفرهای نوروزی برگزار شده است.
معاون استاندار البرز با اشاره به بازدید خود از جاده های استان گفت : بخشی از جاده های البرز نیازمند بهسازی آسفالت و ایمن سازی هستند که باید هر چه سریع تر انجام شود.

استان البرز دارای حدود یک هزارو۵۰۰ کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه ، راه اصلی و فرعی است و ۱۸ درصد ترافیک جاده ای ایران را به خود اختصاص داده است.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …