جمعه , 14 اردیبهشت 1403

البرز نیازمند اجرای مصوبات جامعه خیرین مدرسه ساز کشور است

به گزارش ایرنا، سالار قاسمی روز سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان البرز که همزمان با همایش ملی شوراهای آموزش و پرورش کشور دراستانداری برگزار شد،افزود: تدوین و عملیاتی کردن نهضت مدرسه سازی در البرز موجب رشد سرانه فضاهای آموزشی در این استان می شود.

وی ضمن تبریک هفته شوراهای آموزش و پرورش و با اشاره به سفر های ریاست جمهوری به استان ها،خاطرنشان کرد: کمبود فضای آموزشی یکی از مهم ترین چالش های استان البرز است که در سفر ریاست جمهوری باید به آن بصورت ویژه پرداخته شود.

وی یادآورسد: ۱۷ دستگاه اجرایی عضو شورای آموزش و پرورش هستند که با مشارکت بالای خیرین می توانند در رفع نیازهای آموزش و پرورش بویژه تامین فضای آموزشی ایفای نقش کنند.

قاسمی تصریح کرد: ماده ۱۳، ۱۷و ۱۸ شورای آموزش و پرورش درسطح بسیار پایینی اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه در ماده ۱۳ شورای آموزش و پرورش به پرداخت پنج درصدی عوارض شهرداری هاپرداخته شده است،عنوان کرد:  این درصد تنها از سوی برخی از شهرداری ها در حد ۲ تا سه درصد و حتی یک درصد پرداخت می شود.

وی افزود: آیین نامه اجرایی شورای آموزش و پرورش باید در شهرداری ها به معنای واقعی اجرا گردد.

مدیر کل آموزش و پرورش البرز ارتقاء سرانه آموزشی در استان را ضروری دانست و افزود: البرز دارای یک هزار کلاس درس ۴۰ نفر و بین ۱۰۰  تا ۲۰۰ کلاس بالای ۵۰ نفر است.

وی گفت: درزمان حاضر البرز نیاز به ۲ هزار کلاس درس دارد.

قاسمی یادآورشد: با اختصاص اعتبارات دولتی و خیری طی سه سال گذشته موجب شد تا سرانه آموزشی استان البرز ۴۰ سانتی متر مربع افزایش یابد.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش به منظور ارائه خدمات تعلیم و تربیت نیاز به حمایت دولت مردمی و خیرین مدرسه ساز دارد.

استان البرز حدود ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …