شنبه , 8 اردیبهشت 1403

 تامین فضای آموزشی در البرز نیاز به حرکت جهادی دارد

به گزارش ایرنا،مجتبی عبداللهی روز سه شنبه درنشست شورای آموزش و پرورش استان البرز که همزمان با همایش ملی شوراهای آموزش و پرورش کشور دراستانداری برگزار شد،اظهارداشت: باید از انجام کارهای تشریفاتی و دور هم بودن بیرون بیاییم و با انجام کارهای میدانی برای کاهش مشکلات درحوزه آموزش و پرورش بویژه در بخش فضای آموزشی گام برداریم.

وی بیان داشت: باید کمتر ازمحرومیت ها و کاستی ها صحبت کنیم و بگوییم که سرانه آموزشی البرز حتی از سیستان و بلوچستان کمتر است بلکه باید با حرکتی انقلابی و جهادی در حوزه آموزش و پرورش تحول ایجاد کنیم.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص نقش مهم آموزش و پرورش در کشور، خاطرنشان کرد: جلسات شورای آموزش و پرورش باید به صورت ماهانه و مستمر برگزار شود و ۶ کارگروه این شورا هر ۱۵ روز یکبار برنامه ها و عملکرد خود را تنظیم، مطرح و مورد بررسی قرار دهند.

عبداللهی بیان داشت: در کنار آماده کردن زیرساخت های مناسب برای ساخت مدارس جدید باید در زمینه بازسازی،تجهیز و هوشمند سازی مدارس استان البرز نیز همواره تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: برای ترویج ساخت کلاس های درس جدید حتی باید از اعضای شورای آموزش و پرورش با اختصاص حقوق یک ماه و یا ۵۰ درصد حقوق شروع کنیم و سپس به سراغ خیرین و جذب مشارکت های مردمی درامر مقدس مدرسه سازی برویم.

وی اضافه کرد: در ۲ سالی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده، سطح فراگیری دانش آموزان کاهش یافته لذا برای ارتقاء سطح آموزشی باید برنامه ای ویژه از سوی آموزش و پرورش البرز پیش بینی و اجرا شود چراکه ممکن است این بیماری تا ۶ ماه دیگر هم ادامه داشته باشد.

استاندار البرز درادامه به نقش و جایگاه ویژه معلمان درجوامع پرداخت و عنوان کرد: دربسیاری از کشورها مثل ژاپن بالاترین خدمات و پرداختی مشاغل را به معلمان می دهند و تکریم می شوند.

وی با بیان اینکه معلمان مشکلات عدیده ای دارند، افزود: باید در راستای خدمت به معلمان بکوشیم چون سرنوشت کشور در دست آنها است.

عبداللهی یادآورشد: معلمان بدون هیچ چشمداشتی و توقعی آینده سازان کشور را تربیت می کنند و شورای آموزش و پرورش استان البرز در این زمینه مسئولیت سنگینی دارد.

وی جایگاه معلمان را در جامعه رفیع و شریف دانست و گفت: هنوز در جامعه وقتی نظرسنجی می شود، بهترین شغل و جایگاه را به معلمان می دهند.

استاندار البرز ضمن قدردانی از مشارکت خیرین مدرسه ساز دراستان،تاکید کرد: آموزش و پرورش نیاز به حمایت دارد تا مشکلات و کاستی های آن البته با حرکتی جهادی و انقلابی کاهش یابد.

استان البرز حدود ۵۱۲ هزار دانش آموز و ۵۰ هزار فرهنگی شاغل و بازنشسته دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …