یکشنبه , 9 اردیبهشت 1403

جشنواره هفت سین اقوام ایرانی در مدارس البرز آغاز شد

« فرشته فهمیده » روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: این جشنواره با هدف گسترش فرهنگ غنی اسلامی – ایرانی در مدارس البرز در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه نوروز یکی از آیین های کهن مردم ایران است، افزود: هرسال بهار برای ما پیام هایی چون نو شدن، تغییر و تحول، رویشی دوباره ، خانه تکانی خانه و دل، مهربان بودن و عشق ورزیدن ، دست دیگران را گرفتن، متواضع بودن، انصاف وعدالت داشتن، احترام به بزرگترها و یاد کردن از شهدا درسر سفره های هفت سین را به همراه دارد.

 معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز بیان داشت: مردم ایران دراین آیین شکرانه یک سال زندگی کردن را با ذکر صلوات، دعا و قرائت قرآن کریم در سر سفره هفت سین را به جای می آورند.

فهمیده برگزاری این جشنواره را یک فرصت برای آشنایی دانش آموزان با رسوم نوروز باستانی ایران ،ایجاد شور و نشاط در بین اعضای خانواده با توجه به وضعیت موجود درجامعه به دلیل شیوع بیماری کرونا و همچنین تقویت کار گروهی درکانون خانواده ایرانی ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: دراین جشنواره خلاقیت و علاقه دانش آموزان پایه های مختلف تحصیلی به رسوم کهن ایرانی نیز به نمایش درمی آید.

وی یادآورشد: دانش آموزان دراین جشنواره با همفکری و همراهی اولیا و راهبری معلمان شرکت می کنند تا نقشی درآشنایی هم کلاسی های خود با آیین نوروز باستانی همراه با فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: دراین جشنواره معلمان درکنار معاونین و مربیان پرورشی مدارس پیام های آموزشی ویژه آداب و رسوم نوروز از دیدگاه علوم اسلامی و اجتماعی در قالب فعالیت های گروهی و فردی را به دانش آموزان انتقال می دهند تا آنان با فرهنگ غنی اسلامی – ایرانی آشنا تر شوند و درحفظ این رسوم بکوشند تا از نظر روحی و جسمی شاداب باشند.

فهمیده افزود: در این جشنواره دانش آموزان با تهیه روزنامه دیواری، داستان کوتاه ، شعر، مقاله ، عکس و خاطره نویسی، موشن گرافی، فیلم کوتاه، نمایش، چیدمان سفره هفت سین و فلسفه آن شرکت می کنند.

وی با بیان اینکه ما ایرانیان برای این روزها رسم و رسوم خاصی داریم که از اجدادمان به ما رسیده اند که هر کدام از آنها نماد و بیانگر هدفی هستند، تاکید کرد: مراسم روزهای نوروز نمادی برای گذر از فصل سرما و ورود به فصل مطبوع بهار است که در آن فصل زمین دوباره زنده می شود و زایش را از سر می گیرد.

استان البرز ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …