جمعه , 31 فروردین 1403

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: لایحه برنامه ششم در بخش کشاورزی لایحه‌ای قوی “روی کاغذ” است

به گزارش خبرگزاری تسنیمگروه استانها، عبدالله حاتمیان عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با حضور در غرفه خبرگزاری تسنیم در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های ایران اظهار داشت: لایحه برنامه ششم کاملاً تخصص‌محور در کمیسیون بررسی شد که به تصویب کمیسیون تلفیق نیز رسیده و ان‌شاءالله در صحن علنی مجلس هم به تصویب خواهد رسید.

وی افزود: در این لایحه موضوعاتی از جمله بحران آب در آینده، آموزش بخش کشاورزی و نیز افزایش بهره‌وری آب به صورت کارشناسی و تخصصی دیده شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه حدود 60 درصد از تذکرات مجلس از ابتدای مجلس دهم به وزیر کشاورزی داده شده است، گفت: این مورد قطعاً به دلیل کم‌کاری یا کوتاهی آقای حجتی نبوده بلکه به دلیل گستردگی حوزه کشاورزی است. نباید از یاد برد که بیش از 90 درصد معیشت روستائیان از ناحیه کشاورزی تامین می‌شود و اشتغال 70 تا 80 درصد شهرستان‌های کوچک با محوریت کشاورزی است. این در حالی است که در لایحه برنامه ششم توسعه کمتر از 7 درصد اعتبارات در بخش کشاورزی دیده‌ شده که این قطعاً از نقاط ضعف این لایحه خواهد بود.

حاتمیان تأکید کرد: انتظار این بود که حداقل متناسب با انتظارات و توقعات جامعه، اعتبارات بیشتری برای حوزه کشاورزی در نظر گرفته می‌شد تا پاسخگوی نیازهای کشور باشد.

وی با بیان اینکه لایحه برنامه ششم در بخش کشاورزی لایحه‌ای قوی “روی کاغذ” است، خاطرنشان کرد: قطعاً خروجی چنین لایحه‌ای در بخش کشاورزی با این اعتباراتی که در نظر گرفته شده، بیکاری در روستاها، افزایش مهاجرت به شهرها و پدیده حاشیه‌نشینی خواهد بود؛ بنده معتقدم کمبود اعتبار قطعاً اجرای این لایحه را با چالش جدی مواجه خواهد کرد.

انتهای پیام/

پیشنهاد ما به شما

لیزر الکساندرایت کندلا

کندلا یک تکنولوژی است که برای کاهش و زدودن موهای زائد از بدن و صورت …